Jako fajfka od Nike
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001233" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001233 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jako fajfka od Nike
Popis výsledku v původním jazyce
Marketizace muzeí a galerií není dnes novým jevem. Podstatnou součástí komerčních marketingových strategií je branding a vizuální identita. Lze instituci typu muzea postavit na úroveň firmy a vytvářet pro ni logo a vizuální styl stejně? Článek polemizuje s pojetím vizuální identity jako image a kriticky zvažuje logo jako gros vizuální identity. S odkazem na zahraniční odbornou diskusi autorka diskutuje pojmy a procesy utváření vizuální identity a brandingu v komerčním a muzejním sektoru. Rozdíl mezi komerčním a muzejním produktem vyplývá z podstaty věci. Mýdlo či jiná hmatatelná komodita má jasně daný význam, zatímco umělecká díla a aktivity muzeí fixní význam nemají. Pro hodnotu muzejního brandu je klíčovou kvalitní programová nabídka a důvěra publika. „Muzejní produkt“ není určen k jednorázové konzumaci. Proto tvorba muzejního vizuálního stylu vyžaduje jiný přístup než komerční produkty.
Název v anglickém jazyce
Like the Nike tick
Popis výsledku anglicky
Today the marketing of museums and galleries is not a new phenomenon. A substantial component of commercial marketing strategies is branding and corporate identity. Can we place museum-type institutions on the level of a company and create a logo or corporate identity for them in the same way? The article argues against approaching corporate identity as an image and critically considers the logo as the essence of corporate identity. With reference to the debate among experts abroad the author discusses the notions and processes of creating visual identity and branding in the commercial and museum sector. The difference between a commercial and a museum product ensues from the nature of the thing. Soap or another palpable commodity has a clearly given meaning while works of art and museum activities do not have a fixed meaning. The key factor for the value of a museum brand is a high programme standard and the trust of the public. A “museum product” is not intended for single-use consumption. Therefore, creating a museum’s corporate identity requires a different approach to commercial products.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
72
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
26-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—