Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jako fajfka od Nike

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001233" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jako fajfka od Nike

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketizace muzeí a galerií není dnes novým jevem. Podstatnou součástí komerčních marketingových strategií je branding a vizuální identita. Lze instituci typu muzea postavit na úroveň firmy a vytvářet pro ni logo a vizuální styl stejně? Článek polemizuje s pojetím vizuální identity jako image a kriticky zvažuje logo jako gros vizuální identity. S odkazem na zahraniční odbornou diskusi autorka diskutuje pojmy a procesy utváření vizuální identity a brandingu v komerčním a muzejním sektoru. Rozdíl mezi komerčním a muzejním produktem vyplývá z podstaty věci. Mýdlo či jiná hmatatelná komodita má jasně daný význam, zatímco umělecká díla a aktivity muzeí fixní význam nemají. Pro hodnotu muzejního brandu je klíčovou kvalitní programová nabídka a důvěra publika. „Muzejní produkt“ není určen k jednorázové konzumaci. Proto tvorba muzejního vizuálního stylu vyžaduje jiný přístup než komerční produkty.

  • Název v anglickém jazyce

    Like the Nike tick

  • Popis výsledku anglicky

    Today the marketing of museums and galleries is not a new phenomenon. A substantial component of commercial marketing strategies is branding and corporate identity. Can we place museum-type institutions on the level of a company and create a logo or corporate identity for them in the same way? The article argues against approaching corporate identity as an image and critically considers the logo as the essence of corporate identity. With reference to the debate among experts abroad the author discusses the notions and processes of creating visual identity and branding in the commercial and museum sector. The difference between a commercial and a museum product ensues from the nature of the thing. Soap or another palpable commodity has a clearly given meaning while works of art and museum activities do not have a fixed meaning. The key factor for the value of a museum brand is a high programme standard and the trust of the public. A “museum product” is not intended for single-use consumption. Therefore, creating a museum’s corporate identity requires a different approach to commercial products.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    72

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    26-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus