Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate branding of academic institutions: semiotic communication of logos and names

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F25%3AVSDVVQV9" target="_blank" >RIV/00216208:11320/25:VSDVVQV9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85119655810&doi=10.1080%2f08841241.2021.1989544&partnerID=40&md5=f48860c4d4056f13b68facf19e794263" target="_blank" >https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85119655810&doi=10.1080%2f08841241.2021.1989544&partnerID=40&md5=f48860c4d4056f13b68facf19e794263</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08841241.2021.1989544" target="_blank" >10.1080/08841241.2021.1989544</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate branding of academic institutions: semiotic communication of logos and names

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focuses on the role of visual resources in constructing the brand identity of Chinese universities. By drawing on the theoretical concept of corporate visual identity (CVI), this study analyzed universities’ logos and typography of names from the social semiotic approach. Nine elite Chinese universities were selected as the corpus to qualitatively investigate how the institutions’ logos and typography of their names are designed and utilized for corporate branding. The analysis shows that both the logos and names are graphically and typographically designed as effective visual elements and semiotic resources with meaning potentials to signify the Chinese universities’ brand identity. © 2021 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate branding of academic institutions: semiotic communication of logos and names

  • Popis výsledku anglicky

    This study focuses on the role of visual resources in constructing the brand identity of Chinese universities. By drawing on the theoretical concept of corporate visual identity (CVI), this study analyzed universities’ logos and typography of names from the social semiotic approach. Nine elite Chinese universities were selected as the corpus to qualitatively investigate how the institutions’ logos and typography of their names are designed and utilized for corporate branding. The analysis shows that both the logos and names are graphically and typographically designed as effective visual elements and semiotic resources with meaning potentials to signify the Chinese universities’ brand identity. © 2021 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Marketing for Higher Education

  • ISSN

    08841241

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    321 - 343

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85119655810