Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

1968:computer.art

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2018/1968computerart.aspx?lang=cs" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/vystavy-a-program/aktualni-vystavy/2018/1968computerart.aspx?lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    1968:computer.art

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V únoru roku 1968 uskutečnil Jiří Valoch v brněnském Domě umění výstavu Počítačové grafiky (reprízovaná v Oblastní galerii v Jihlavě, březen 1968 a v Oblastní galerii ve Zlíně, duben 1968). O půl roku tak předstihnul konání dnes již historicky kanonizované výstavy Cybernetic Serendipity (kurátorka: Jasia Reichardt, ICA, Londýn, srpen 1968); dobově prezentované jako vůbec první mezinárodní výstavy zaměřené na vztah mezi uměním a technologií. Výstava počítačového umění, která proběhla v rámci výročí Valochova kurátorského projektu z roku 1968, se zaměřuje na historickou reflexi fenoménu vzniku počítačového umění v 60. a 70. letech. Představuje tvorbu nejenom autorů zastoupených ve Valochově projektu z roku 1968, jenž spadá do oblasti počátků počítačové grafiky, ale reflektuje také použití počítačových procesů při vzniku malby, architektonických realizací (u nás především Zdeněk Sýkora), ale i první vizionářské proklamace a kritické reflexe vlivu automatických procesů na oblast konceptuálního umění a vizuální kultury vůbec, které byly například stěžejním prvkem činnosti skupiny Nové Tendence (1961-1973, Chorvatsko). Koncepce výstavy tak v obecném slova smyslu poukazuje na společné souřadnice v práci umělce a vědce. Zaměřuje se na otázky proměny výtvarného jazyka v okamžiku, kdy se do jeho výrazových možností zapojuje možnost regulované náhody, systému a automatického procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    1968:computer.art

  • Popis výsledku anglicky

    In February 1968, Jiří Valoch organised the Computer Graphics exhibition at the Brno House of Arts (with repeated showing at the Regional Gallery in Jihlava, March 1968, and the Regional Gallery in Gottwaldov (today Zlín), April 1968). He preceded by half a year the opening of the Cybernetic Serendipity show (curator: Jasia Reichardt, ICA, London, August 1968) now canonised in art history; in its time presented as the very first international exhibition dedicated to the relationship between art and technology. The exhibition of computer art that marks the anniversary of Valoch's curatorial project from 1968, concentrates on a historical reflection on the phenomenon of computer art and its origins in the 1960s and 1970s. It presents the work of the artists taking part in Valoch's project from 1968, which falls within the beginnings of computer graphic, but also examines the application of computerised processes in creating paintings, architectural structures (in the Czech Republic mainly Zdeněk Sýkora), as well as include the first visionary proclamations and critical reflection of the influence of automated processes in the sphere of conceptual art and visual culture in general, which were, for example, an essential element in the work of the New Tendencies group (1961-1973, Croatia). At the general level, the concept of the exhibition highlight the coordinates that are shared between the work of an artist and a scientist. The focus laids on the issue of mutations in the artistic idiom at the moment when its possible expressions are enhanced by the possibility of controlled randomness, operating system and automated process.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>nekrit</sub> - Výstava

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Brno

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    12

  • Počet zahraničních účastníků

    1

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    EUR - Evropská akce