Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer Graphic Re-visited : The Virtual Reconstruction of One of the First Computer Art Exhibitions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111878" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=8663648" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=8663648</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/JPROC.2019.2893780" target="_blank" >10.1109/JPROC.2019.2893780</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer Graphic Re-visited : The Virtual Reconstruction of One of the First Computer Art Exhibitions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes a reconstruction of the exhibition Computer Graphic utilizing the technology of fully immersive virtual reality. The reconstructed exhibition was one of the first computer art exhibitions, which was organized by the curator Jiří Valoch at the Brno House of Arts in former Czechoslovakia in 1968. In addition to describing the work with archival materials and explaining the technical details of the virtual simulation, the article provides details of Valoch’s exhibition, explains his motivations in presenting computer graphics in an art gallery, and places the exhibition within the context of the first exhibitions of computer art and early experiments with the computer as a creative medium in general.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer Graphic Re-visited : The Virtual Reconstruction of One of the First Computer Art Exhibitions

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes a reconstruction of the exhibition Computer Graphic utilizing the technology of fully immersive virtual reality. The reconstructed exhibition was one of the first computer art exhibitions, which was organized by the curator Jiří Valoch at the Brno House of Arts in former Czechoslovakia in 1968. In addition to describing the work with archival materials and explaining the technical details of the virtual simulation, the article provides details of Valoch’s exhibition, explains his motivations in presenting computer graphics in an art gallery, and places the exhibition within the context of the first exhibitions of computer art and early experiments with the computer as a creative medium in general.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Annals of the History of Computing

  • ISSN

    0018-9219

  • e-ISSN

    1558-2256

  • Svazek periodika

    107

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    616-629

  • Kód UT WoS článku

    000460669800011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85062937399