Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Paměť a tři příklady destrukce fotografického negativu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F18%3AN0000017" target="_blank" >RIV/00094871:_____/18:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Paměť a tři příklady destrukce fotografického negativu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text se zabývá problematikou degradace a destrukce fotografického negativu jako přijaté či záměrně koncipované součásti výsledného díla. Na základě příkladů prací Ondřeje Němce, Jana Záveského a Zhou Junshenga ilustruje možné postupy při interpretaci děl využívajících různé typy poškození negativů. Základním přístupem je metafora fotografie jakožto umělá paměť, poškození negativu se pak jeví jako svého druhu zapomínání či ztráta paměti. „Nelidská“ paměť fotografie se důsledkem destrukce může jevit lidštěji, výsledná fotografie díky záměrné i nezáměrné destrukci svého negativu získává významné nové kvality.

  • Název v anglickém jazyce

    Memory and Three Exemplary Destructions of the Photographic Negative

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the problem of the degradation and destruction of the photographic negative as an accepted or intentionally conceived component part of the final work. Taking works by Ondřej Němec, Jan Záveský and Zhou Junsheng as an example it illustrates the possible approaches to interpreting photographs using various types of damage of the negative. The basic perspective is the metaphor of photography as artificial memory, damage to the negative is then perceived as a kind of forgetting or memory loss. Thanks to its destruction the “inhuman” memory of a photograph may seem more human. As a result of intentional and unintentional destruction of its negative the final photograph attains significant new qualities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    78

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    66-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus