Vidi del buon Signor l´anima forte! Portréty Diega d´Aragona Pignatelliho od Franceska Solimeny a jeho dílny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F20%3AN0000017" target="_blank" >RIV/00094871:_____/20:N0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/142419" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/142419</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vidi del buon Signor l´anima forte! Portréty Diega d´Aragona Pignatelliho od Franceska Solimeny a jeho dílny
Popis výsledku v původním jazyce
Na zámku v Jindřichově Hradci se nachází velký portrét Dona Diega d'Aragony Pignatelliho, vévody z Terranova a Monteleone (1687–1750), který v tomto článku připisuji Francesku Solimenovi (1657–1747). Existuje několik verzí tohoto zobrazení, které vycházejí z olejové skici, kterou uchovává Metropolitní muzeum v New Yorku. Solimena portrétoval Diega Pignatelliho, blízkého přítele Karla VI., ještě jednou, o čemž svědčí další olejová skica, která se nachází v petrohradské Ermitáži. Na druhém portrétu je Pignatelli zobrazen v uniformě generála neapolské kavalérie. Obě podobizny, které můžeme zařadit do kategorie „portrétů statutu“ („ritratto di stato“), pocházejí z počátku třicátých let, z doby mezi lety 1732–1734.
Název v anglickém jazyce
Vidi del buon Signor l´anima forte! Portraits of Diega d´Aragona Pignatelliho by Franceska Solimeny and his workshop
Popis výsledku anglicky
In the castle in Jindřichův Hradec there is a large portrait of Don Diego d’Aragona Pignatelli, Duke of Terranova and Monteleone (1687–1750), which in this article we ascribe to the artist Francesco Solimena (1657–1747). There are multiple versions of this painting, all of which are based on an oil sketch that is now in the collection of the Metropolitan Museum in New York. Solimena painted the portrait of Diego Pignatelli, a close friend of Charles VI, at least one other time, evidence of which is provided by another oil sketch, this one located in the Hermitage in Saint Petersburg. In the latter portrait Pignatelli is depicted wearing the uniform of a general in the Neapolitan Cavalry. Both portraits, which we can assign to a category of work know as ‘status portraits’ (‘ritratto di stato’), date from the early thirties, around the years 1732–1734.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Opuscula historiae artium
ISSN
1211-7390
e-ISSN
—
Svazek periodika
68
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
282-288
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
999