Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Painting Technique of Portraits painted in the 19th century by Friedrich von Amerling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461446%3A52810%2F10%3A%230000076" target="_blank" >RIV/60461446:52810/10:#0000076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Painting Technique of Portraits painted in the 19th century by Friedrich von Amerling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In 2007 to 2009 we examined 32 paintings by F. von Amerling using a non-invasive X-ray fluorescence method. The collection of samples was limited as paintings were not in the process of restoration; thus we only collected samples from bent edges of canvas. We found out that he used mainly two types of grounds ? oil white and also a two-layer oilground consisting of a bottom clay-based (earthy) layer and a top light layer. F. von Amerling did not change his favorite palette of pigments in that period. Heused zinc white only later - in the eighteen fifties. Further, we compared three portraits of the Hilleprand von Prandau painted by Amerling, specifically two portraits of Marianne Norman - Ehrenfels (Levoča, Slovakia, Osijek, Croatia), and a portrait of Marianne´s sister, Alvine, (Osijek, Croatia). The comparison of the paintings suggests that the portrait of Marianne from Levoča (so far without a definite datation) was painted earlier than the portrait of the same person from Osijek (

  • Název v anglickém jazyce

    Painting Technique of Portraits painted in the 19th century by Friedrich von Amerling

  • Popis výsledku anglicky

    In 2007 to 2009 we examined 32 paintings by F. von Amerling using a non-invasive X-ray fluorescence method. The collection of samples was limited as paintings were not in the process of restoration; thus we only collected samples from bent edges of canvas. We found out that he used mainly two types of grounds ? oil white and also a two-layer oilground consisting of a bottom clay-based (earthy) layer and a top light layer. F. von Amerling did not change his favorite palette of pigments in that period. Heused zinc white only later - in the eighteen fifties. Further, we compared three portraits of the Hilleprand von Prandau painted by Amerling, specifically two portraits of Marianne Norman - Ehrenfels (Levoča, Slovakia, Osijek, Croatia), and a portrait of Marianne´s sister, Alvine, (Osijek, Croatia). The comparison of the paintings suggests that the portrait of Marianne from Levoča (so far without a definite datation) was painted earlier than the portrait of the same person from Osijek (

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACTA ARTIS ACADEMICA 2010: THE STORY OF ART - ARTWORK CHANGES IN TIME

  • ISBN

    978-80-87108-14-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Akademie výtvarných umění, Praha

  • Místo vydání

    Prague, Czech Republic

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    24. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000288141200008