Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Otisk jako nástroj paměti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F22%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00094871:_____/22:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cens.moravska-galerie.cz/publikace/bulletin-moravske-galerie/" target="_blank" >https://cens.moravska-galerie.cz/publikace/bulletin-moravske-galerie/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Otisk jako nástroj paměti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Užití těla ve hmotě, ploše či prostoru se stalo v šedesátých a sedmdesátých letech 20. století významným a frekventovaným prostředkem uměleckého projevu autorů napříč světovým uměním. Tělesné sebepojetí jako součást utváření identity zahrnuly do svých uměleckých strategií také umělkyně, nevyjímaje autorky soudobého Československa. Přehledová studie předkládá na základě formální analýzy práce mnoha umělců a umělkyň, kteří se otisku a odlitku věnovali, v konfrontaci s tvorbou Evy Kmentové, která inovace probíhající v poválečném světovém umění volně reflektovala, a tato propojení jsou zde uvedena do širších souvislostí. Paralelně jsou také zohledněny soudobé emancipační snahy o legitimizaci umění ženských autorek a zahrnutí jejich názorů, postojů, strategií a zkušeností do uměleckohistorického diskursu.

  • Název v anglickém jazyce

    Impression as a Memory Tool

  • Popis výsledku anglicky

    The use of the body in mass, surface or space became a significant and frequent means of artistic expression for artists across the art world in the 1960s and 1970s. Female artists, including those of contemporary Czechoslovakia, incorporated the body’s self-concept as part of their identity formation into their artistic strategies. Based on a formal analysis of the work of several artists who created impressions and castings, this survey study presents the work of Eva Kmentová in confrontation with the innovations taking place in post-war world art, and these connections are loosely reflected here in a broader context. In parallel, contemporary emancipation efforts to legitimise the art of women artists and to incorporate their views, attitudes, strategies and experience into art historical discourse are also considered.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    85

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    18-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus