Otisk jako nástroj paměti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F22%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00094871:_____/22:N0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cens.moravska-galerie.cz/publikace/bulletin-moravske-galerie/" target="_blank" >https://cens.moravska-galerie.cz/publikace/bulletin-moravske-galerie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Otisk jako nástroj paměti
Popis výsledku v původním jazyce
Užití těla ve hmotě, ploše či prostoru se stalo v šedesátých a sedmdesátých letech 20. století významným a frekventovaným prostředkem uměleckého projevu autorů napříč světovým uměním. Tělesné sebepojetí jako součást utváření identity zahrnuly do svých uměleckých strategií také umělkyně, nevyjímaje autorky soudobého Československa. Přehledová studie předkládá na základě formální analýzy práce mnoha umělců a umělkyň, kteří se otisku a odlitku věnovali, v konfrontaci s tvorbou Evy Kmentové, která inovace probíhající v poválečném světovém umění volně reflektovala, a tato propojení jsou zde uvedena do širších souvislostí. Paralelně jsou také zohledněny soudobé emancipační snahy o legitimizaci umění ženských autorek a zahrnutí jejich názorů, postojů, strategií a zkušeností do uměleckohistorického diskursu.
Název v anglickém jazyce
Impression as a Memory Tool
Popis výsledku anglicky
The use of the body in mass, surface or space became a significant and frequent means of artistic expression for artists across the art world in the 1960s and 1970s. Female artists, including those of contemporary Czechoslovakia, incorporated the body’s self-concept as part of their identity formation into their artistic strategies. Based on a formal analysis of the work of several artists who created impressions and castings, this survey study presents the work of Eva Kmentová in confrontation with the innovations taking place in post-war world art, and these connections are loosely reflected here in a broader context. In parallel, contemporary emancipation efforts to legitimise the art of women artists and to incorporate their views, attitudes, strategies and experience into art historical discourse are also considered.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
85
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
18-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—