From a Comedy to an opéra-comique: The Clandestine Marriage (1765) by Colman and Garrick and Its Adaptations in 18th-Century Musical Theatre
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F21%3AN0000016" target="_blank" >RIV/00094943:_____/21:N0000016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From a Comedy to an opéra-comique: The Clandestine Marriage (1765) by Colman and Garrick and Its Adaptations in 18th-Century Musical Theatre
Popis výsledku v původním jazyce
A comedy the Clandestin Marriage (G. Colman, D. Garrick, premiere 20 February, 1766, London) aroused almost immediately interest in several librettists and composers in the second half of the 18th century: Sophie ou le mariage caché (3-act opera-comique, J. Kohaut music, M-J. Riccoboni and T. Biancolelli text, premiere 4 June 1768, Paris); Le Mariage clandestin (1-act opéra-comique, F. Devienne music, J.-A. Vicomte de Ségur, text, premiere 11 November, 1790, Paris); Il Matrimonio segreto (2-act melodramma giocoso, D. Cimarosa, music, G. Bertati, text, premiere 7 February 1792, Vienna). The paper is a comparative analysis of these works, with regard to their connections to the original comedy and to their dramaturgy, in the context of their reception at the time.
Název v anglickém jazyce
From a Comedy to an opéra-comique: The Clandestine Marriage (1765) by Colman and Garrick and Its Adaptations in 18th-Century Musical Theatre
Popis výsledku anglicky
A comedy the Clandestin Marriage (G. Colman, D. Garrick, premiere 20 February, 1766, London) aroused almost immediately interest in several librettists and composers in the second half of the 18th century: Sophie ou le mariage caché (3-act opera-comique, J. Kohaut music, M-J. Riccoboni and T. Biancolelli text, premiere 4 June 1768, Paris); Le Mariage clandestin (1-act opéra-comique, F. Devienne music, J.-A. Vicomte de Ségur, text, premiere 11 November, 1790, Paris); Il Matrimonio segreto (2-act melodramma giocoso, D. Cimarosa, music, G. Bertati, text, premiere 7 February 1792, Vienna). The paper is a comparative analysis of these works, with regard to their connections to the original comedy and to their dramaturgy, in the context of their reception at the time.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Singing Speech and Speaking Melodies. Minor Forms of Musical Theatre in the 18th and 19th Century
ISBN
978-2-503-59543-6
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
355–381
Počet stran knihy
562
Název nakladatele
Brepols
Místo vydání
Turnhout
Kód UT WoS kapitoly
—