Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From a Comedy to an opéra-comique: The Clandestine Marriage (1765) by Colman and Garrick and Its Adaptations in 18th-Century Musical Theatre

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F21%3AN0000016" target="_blank" >RIV/00094943:_____/21:N0000016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From a Comedy to an opéra-comique: The Clandestine Marriage (1765) by Colman and Garrick and Its Adaptations in 18th-Century Musical Theatre

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A comedy the Clandestin Marriage (G. Colman, D. Garrick, premiere 20 February, 1766, London) aroused almost immediately interest in several librettists and composers in the second half of the 18th century: Sophie ou le mariage caché (3-act opera-comique, J. Kohaut music, M-J. Riccoboni and T. Biancolelli text, premiere 4 June 1768, Paris); Le Mariage clandestin (1-act opéra-comique, F. Devienne music, J.-A. Vicomte de Ségur, text, premiere 11 November, 1790, Paris); Il Matrimonio segreto (2-act melodramma giocoso, D. Cimarosa, music, G. Bertati, text, premiere 7 February 1792, Vienna). The paper is a comparative analysis of these works, with regard to their connections to the original comedy and to their dramaturgy, in the context of their reception at the time.

  • Název v anglickém jazyce

    From a Comedy to an opéra-comique: The Clandestine Marriage (1765) by Colman and Garrick and Its Adaptations in 18th-Century Musical Theatre

  • Popis výsledku anglicky

    A comedy the Clandestin Marriage (G. Colman, D. Garrick, premiere 20 February, 1766, London) aroused almost immediately interest in several librettists and composers in the second half of the 18th century: Sophie ou le mariage caché (3-act opera-comique, J. Kohaut music, M-J. Riccoboni and T. Biancolelli text, premiere 4 June 1768, Paris); Le Mariage clandestin (1-act opéra-comique, F. Devienne music, J.-A. Vicomte de Ségur, text, premiere 11 November, 1790, Paris); Il Matrimonio segreto (2-act melodramma giocoso, D. Cimarosa, music, G. Bertati, text, premiere 7 February 1792, Vienna). The paper is a comparative analysis of these works, with regard to their connections to the original comedy and to their dramaturgy, in the context of their reception at the time.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Singing Speech and Speaking Melodies. Minor Forms of Musical Theatre in the 18th and 19th Century

  • ISBN

    978-2-503-59543-6

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    355–381

  • Počet stran knihy

    562

  • Název nakladatele

    Brepols

  • Místo vydání

    Turnhout

  • Kód UT WoS kapitoly