Promoting Smetana's Bartered Bride (Prodaná nevěsta) in Paris
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F21%3A10135474" target="_blank" >RIV/00023272:_____/21:10135474 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://publikace.nm.cz/en/periodicals/musicalia-journal-of-the-czech-museum-of-music-casopis-ceskeho-muzea-hudby" target="_blank" >https://publikace.nm.cz/en/periodicals/musicalia-journal-of-the-czech-museum-of-music-casopis-ceskeho-muzea-hudby</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.37520/muscz.2021.003" target="_blank" >10.37520/muscz.2021.003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Promoting Smetana's Bartered Bride (Prodaná nevěsta) in Paris
Popis výsledku v původním jazyce
The Bartered Bride had to take a thorny path to reach the stage in Paris. Sixty years passed between the first attempts while Smetana was still living and the premiere at the Opéra-Comique. There were many people from the spheres of culture and politics involved in promoting the performing of The Bartered Bride in Paris, the most important centre of opera in those days. Foremost among them was Princess Pauline von Metternich, the French baritone Victor Maurel who held the first fragmentary performance of the opera in 1897 in his salon with soloists from the Opéra-Comique, the director of the National Theatre František A. Šubert, the French conductor Charles Lamoureux, the physician and translator Raoul Blondel, the violinist Jan Kubelík, the theatre director Gabriel Astruc, and the wife of the Czechoslovak ambassador in Paris Pavla Osuská. However, the Paris premiere of The Bartered Bride in 1928 did not earn the opera a more permanent place at that city's theatres.
Název v anglickém jazyce
Promoting Smetana's Bartered Bride (Prodaná nevěsta) in Paris
Popis výsledku anglicky
The Bartered Bride had to take a thorny path to reach the stage in Paris. Sixty years passed between the first attempts while Smetana was still living and the premiere at the Opéra-Comique. There were many people from the spheres of culture and politics involved in promoting the performing of The Bartered Bride in Paris, the most important centre of opera in those days. Foremost among them was Princess Pauline von Metternich, the French baritone Victor Maurel who held the first fragmentary performance of the opera in 1897 in his salon with soloists from the Opéra-Comique, the director of the National Theatre František A. Šubert, the French conductor Charles Lamoureux, the physician and translator Raoul Blondel, the violinist Jan Kubelík, the theatre director Gabriel Astruc, and the wife of the Czechoslovak ambassador in Paris Pavla Osuská. However, the Paris premiere of The Bartered Bride in 1928 did not earn the opera a more permanent place at that city's theatres.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicalia
ISSN
1803-7828
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
79-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—