Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ctirad Kohoutek: Napětí mezi avantgardou a socialistickým realismem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094943%3A_____%2F23%3AN0000041" target="_blank" >RIV/00094943:_____/23:N0000041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cshv.cz/index.php/muzikologicke-forum" target="_blank" >https://www.cshv.cz/index.php/muzikologicke-forum</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ctirad Kohoutek: Napětí mezi avantgardou a socialistickým realismem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se věnuje vybrané tvorbě skladatele, která vznikala v období komunistické etapy československých dějin. Soustředí se na napětí mezi obsahem a formou jeho vyjádření. Kohoutek se po své rané romantické fázi přiklonil ve druhé polovině 50. let k dodekafonii. V roce 1960 komponuje symfonii Velký přelom, která oslavuje tzv. Vítězný únor. Ve druhé polovině 60. let se obrací k existenciální tematice (Memento 1967, Panychida letní noci aj.). V 70. letech tvoří díla, která obsahově přitakají tzv. normalizaci (Slavnosti světla, Symfonické aktuality), jsou však psána avantgardními kompozičními technikami: serialismus, aleatorika, témbrová hudba.

  • Název v anglickém jazyce

    Ctirad Kohoutek: The Tension Between Avant-garde and Socialist Realism

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with selected composer’s creativity originated in the period of communism in Czechoslovak history. It focuses on the tension between content and the form of its expression. After his early oeuvre, Kohoutek accepted twelve-tone system in the second half of 1950s. On the contrary, in 1960 he wrote symphony Great Turn as a celebration of the so-called Winning February. In the second half of 1960s Kohoutek created compositions infused with existencial subjects (Memento 1967, Summer Night´s Panychida etc.). In the 1970s he composed works of the content in accord with so-called normalization (Festivities of the Light, Symphonic Actualities). Yet these works are composed in avant-garde compositional techniques: serialism, aleatoric music, timbre-music.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzikologické fórum

  • ISSN

    1805-3866

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    31-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus