Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ctirad Kohoutek a jeho přístup k novodobým kompozičním technikám, zejména dodekafonii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00134982" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00134982 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cshv.cz/index.php/muzikologicke-forum/mf-ix-2020" target="_blank" >https://www.cshv.cz/index.php/muzikologicke-forum/mf-ix-2020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ctirad Kohoutek a jeho přístup k novodobým kompozičním technikám, zejména dodekafonii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie pojednává o kompozičních technikách hudebního skladatele, teoretika a pedagoga Ctirada Kohoutka (1929–2011) v období od druhé poloviny padesátých let do poloviny let šedesátých. Kohoutek se tehdy inspiroval nejprve dodekafonií a serialismem, následovaly aleatorika a hudba témbrů. V článku jsou popisovány paralely i rozdíly mezi Kohoutkovým pojetím těchto technik a skladateli druhé vídeňské školy, představiteli darmstadtské ultraavantgardy, reprezentanty polské Nové hudby aj.

  • Název v anglickém jazyce

    Ctirad Kohoutek and his approach to modern compositional techniques, especially twelve-tone technique

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the compositional techniques of the composer, theorist and pedagogue Ctirad Kohoutek (1929–2011) in the period from the second half of the fifties to the mid-sixties. Kohoutek was first inspired by twelve-tone technique and serialism, followed by aleatoric and timbre music. The article describes both parallels and differences between Kohoutek’s conception of these techniques and the composers of the Second Viennese School, representatives of the Darmstadt ultra-avant-garde, representatives of Polish New Music, etc.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Muzikologické fórum - Forum of Musicology

  • ISSN

    1805-3866

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1–2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    18-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus