Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Železniční nádraží bývalé Severní dráhy Ferdinandovy a jejich stavební fond.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00100587%3A_____%2F01%3A00000002" target="_blank" >RIV/00100587:_____/01:00000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Železniční nádraží bývalé Severní dráhy Ferdinandovy a jejich stavební fond.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roku 1836 bylo Ferdinandem I. uděleno privilegium ke stavbě železniční trati z Vídně do polské Haliče se třemi odbočnými křídly, nazvané Severní dráha císaře Ferdinanda. Vlastní parostrojní provoz a také osobní a nákladní doprava sebou přinesla vznik nových stavebních druhů, výpravní budovy, nástupištní haly, sklady, vodárny, výtopny, remízy, lampárny, stavědla, strážní domky. Uvedené druhy za téměř 170 let historie sledované trati prošly bohatým stavebním vývojem, některé již ztratily se zánikem parnítrakce svůj význam (vodárny), jiné jsou vzhledem k probíhající modernizaci zabezpečovacího zařízení určeny k zániku (stavědla).

  • Název v anglickém jazyce

    Railway station of the Northern Ferdinand Station and its constructional fund.

  • Popis výsledku anglicky

    In 1836 the Emperor Ferdinand 1st granted a privilegium to the railway construction from Vienne to the Polish Galicia with three branche lines, called The Northern Ferdinand Railway. The steam operation, passenger and goods transport brought some new types of buildings, dispatch offices, platform halls, warehouses, waterworks, heating stations, depots, lamp stores, signal boxes, sentry boxes. These types of buildings went within the last 170 years through constructional development. Some of them lostwith the end of steam operation their importance (waterworks), others are heading to the end of their operation because of the modernization of the safety appliance (signal boxes).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/PK99P04OPP037" target="_blank" >PK99P04OPP037: Inventarizace a dokumentace kulturního dědictví Severní dráhy Ferdinandovy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Otázky ochrany a péče o technické kulturní památky a průmyslové dědictví.

  • ISBN

    80-85034-22-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    73-80

  • Název nakladatele

    Státní památkový ústav v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2000

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku