Železniční nádraží bývalé Severní dráhy Ferdinandovy a jejich stavební fond.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00100587%3A_____%2F01%3A00000002" target="_blank" >RIV/00100587:_____/01:00000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železniční nádraží bývalé Severní dráhy Ferdinandovy a jejich stavební fond.
Popis výsledku v původním jazyce
Roku 1836 bylo Ferdinandem I. uděleno privilegium ke stavbě železniční trati z Vídně do polské Haliče se třemi odbočnými křídly, nazvané Severní dráha císaře Ferdinanda. Vlastní parostrojní provoz a také osobní a nákladní doprava sebou přinesla vznik nových stavebních druhů, výpravní budovy, nástupištní haly, sklady, vodárny, výtopny, remízy, lampárny, stavědla, strážní domky. Uvedené druhy za téměř 170 let historie sledované trati prošly bohatým stavebním vývojem, některé již ztratily se zánikem parnítrakce svůj význam (vodárny), jiné jsou vzhledem k probíhající modernizaci zabezpečovacího zařízení určeny k zániku (stavědla).
Název v anglickém jazyce
Railway station of the Northern Ferdinand Station and its constructional fund.
Popis výsledku anglicky
In 1836 the Emperor Ferdinand 1st granted a privilegium to the railway construction from Vienne to the Polish Galicia with three branche lines, called The Northern Ferdinand Railway. The steam operation, passenger and goods transport brought some new types of buildings, dispatch offices, platform halls, warehouses, waterworks, heating stations, depots, lamp stores, signal boxes, sentry boxes. These types of buildings went within the last 170 years through constructional development. Some of them lostwith the end of steam operation their importance (waterworks), others are heading to the end of their operation because of the modernization of the safety appliance (signal boxes).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/PK99P04OPP037" target="_blank" >PK99P04OPP037: Inventarizace a dokumentace kulturního dědictví Severní dráhy Ferdinandovy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Otázky ochrany a péče o technické kulturní památky a průmyslové dědictví.
ISBN
80-85034-22-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
73-80
Název nakladatele
Státní památkový ústav v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2000
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—