Falza, rekonstrukce a „revival“ středověkých a renesančních emailů v 19. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00101435%3A_____%2F18%3AN0000006" target="_blank" >RIV/00101435:_____/18:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Falza, rekonstrukce a „revival“ středověkých a renesančních emailů v 19. století
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zaměřuje na problematiku pravosti a správné datace historických emailových děl v muzejních a galerijních sbírkách; na falza, kopie, rekonstrukce a „revival“ středověkých a renesančních děl s emaily, které vznikaly v 19. století. Věnujeme se převážně limogeským emailům a renesančními šperkům, jejichž falza byla v této době produkována v rozsáhlém měřítku. Řada takovýchto děl je součástí českých i světových institucionálních fondů a soukromých sbírek. Informace o jejich pravém původu jsou odhalovány postupně až v posledních desetiletích. Složitá a často nepřehledná situaci v emailérství a falzifikátorství 19. století je prezentována na příkladu několika rozdílných osobností, které jsou s tímto obdobím spojeny. Výroba falz často byla pro mnohé umělce i možností, jak tajně soupeřit s mistry minulosti a užít si pocit zadostiučinění z toho, že v očích zákazníků se vyrovnali těm nejlepším. Důkazem jejich schopností je fakt, že dodnes ani ta nejuznávanější světová muzea nedokáží všechny padělky s jistotou odhalit. Z tohoto pohledu se dnes na falza, repliky i revival výrobky 19. století můžeme dívat i jiným a nejednoznačným pohledem a lze je vnímat jako neoddělitelnou součástí dějin emailérství.
Název v anglickém jazyce
Forgeries, reconstructions and the revival of medieval and renaissance enamels in the 19th century
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on the question of authenticity and correct dating of historical enamel works in museums and gallery collections; forgeries, copies, reconstructions and on the revival of Medieval and Renaissance enamelled works which originated in the 19th century. The main subjects of this text are the Limoges Enamels and Renaissance Jewellery, which were at that time widely falsified. Many such works are part of the Czech and the world’s institutions and private collections. The information about their true origins was gradually revealed only in the recent decades. The complicated and often uncertain state of the 19th century enamelling and forgery is presented with several examples of varied contributors from this period. For many artists, the making of counterfeits was also a possibility of secretly competing with the masters of the past and enjoy the satisfaction of being viewed by the customers on the same level as the best ones. An evidence of their skill is the fact that the most respected museums of the world are not able to clearly uncover all of the forgeries even now. From this perspective, we can see the forgeries, imitations and Revival Enamel of the 19th century in a different, non-judgemental way and perceive them as an unmistakable part of the history of enamelling.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Smalt/Email - uměleckořemeslná technika i moderní povrchová úprava kovů
ISBN
978-80-87896-53-2
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
66-82
Počet stran knihy
304
Název nakladatele
Technické muzeum v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—