Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosocial Modulators of Motor Learning in Parkinson's Disease

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00159816%3A_____%2F16%3A00066194" target="_blank" >RIV/00159816:_____/16:00066194 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14110/16:00089696

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journal-cdn.frontiersin.org/article/175508/files/pubmed-zip/versions/1/pdf" target="_blank" >http://journal-cdn.frontiersin.org/article/175508/files/pubmed-zip/versions/1/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/fnhum.2016.00074" target="_blank" >10.3389/fnhum.2016.00074</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychosocial Modulators of Motor Learning in Parkinson's Disease

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using the remarkable overlap between brain circuits affected in Parkinson's disease (PD) and those underlying motor sequence learning, we may improve the effectiveness of motor rehabilitation interventions by identifying motor learning facilitators in PD. For instance, additional sensory stimulation and task cueing enhanced motor learning in people with PD, whereas exercising using musical rhythms or console computer games improved gait and balance, and reduced some motor symptoms, in addition to increasing task enjoyment. Yet, despite these advances, important knowledge gaps remain. Most studies investigating motor learning in PD used laboratory-specific tasks and equipment, with little resemblance to real life situations. Thus, it is unknown whether similar results could be achieved in more ecological setups and whether individual's task engagement could further improve motor learning capacity. Moreover, the role of social interaction in motor skill learning process has not yet been investigated in PD and the role of mind-set and self-regulatory mechanisms have been sporadically examined. Here, we review evidence suggesting that these psychosocial factors may be important modulators of motor learning in PD. We propose their incorporation in future research, given that it could lead to development of improved non-pharmacological interventions aimed to preserve or restore motor function in PD.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosocial Modulators of Motor Learning in Parkinson's Disease

  • Popis výsledku anglicky

    Using the remarkable overlap between brain circuits affected in Parkinson's disease (PD) and those underlying motor sequence learning, we may improve the effectiveness of motor rehabilitation interventions by identifying motor learning facilitators in PD. For instance, additional sensory stimulation and task cueing enhanced motor learning in people with PD, whereas exercising using musical rhythms or console computer games improved gait and balance, and reduced some motor symptoms, in addition to increasing task enjoyment. Yet, despite these advances, important knowledge gaps remain. Most studies investigating motor learning in PD used laboratory-specific tasks and equipment, with little resemblance to real life situations. Thus, it is unknown whether similar results could be achieved in more ecological setups and whether individual's task engagement could further improve motor learning capacity. Moreover, the role of social interaction in motor skill learning process has not yet been investigated in PD and the role of mind-set and self-regulatory mechanisms have been sporadically examined. Here, we review evidence suggesting that these psychosocial factors may be important modulators of motor learning in PD. We propose their incorporation in future research, given that it could lead to development of improved non-pharmacological interventions aimed to preserve or restore motor function in PD.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0068" target="_blank" >ED1.1.00/02.0068: CEITEC - central european institute of technology</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frontiers in Human Neuroscience

  • ISSN

    1662-5161

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    FEB 29

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    74

  • Kód UT WoS článku

    000370918600001

  • EID výsledku v databázi Scopus