Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Roadmap for a competency-based educational curriculum in epileptology: report of the Epilepsy Education Task Force of the International League Against Epilepsy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00159816%3A_____%2F19%3A00070693" target="_blank" >RIV/00159816:_____/19:00070693 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14740/19:00113288

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ilae.org/files/dmfile/Roadmap_ILAE_Epilepsy_Curriculum-FINAL.pdf" target="_blank" >https://www.ilae.org/files/dmfile/Roadmap_ILAE_Epilepsy_Curriculum-FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1684/epd.2019.1039" target="_blank" >10.1684/epd.2019.1039</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Roadmap for a competency-based educational curriculum in epileptology: report of the Epilepsy Education Task Force of the International League Against Epilepsy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching competency in the diagnosis and clinical management of epilepsy is of utmost importance for the ILAE. To achieve this mission, the Task Force for Epilepsy Education (EpiEd) developed a competency-based curriculum for epileptology, covering the spectrum of skills and knowledge for best medical practice. The curriculum encompasses seven domains, 42 competencies, and 124 learning objectives, divided into three levels: entry (Level 1), proficiency (Level 2), and advanced proficiency (Level 3). A survey of the currently existing ILAE-endorsed teaching activities identified a significant gap in education of basic knowledge of epileptology (Level 1). To bridge this gap, a web-based educational tool is being developed. A virtual campus will be constructed around the curriculum, integrating the various educational activities of the ILAE. This paper describes the development of the curriculum and future tasks necessary to achieve the educational goal of the ILAE.

  • Název v anglickém jazyce

    Roadmap for a competency-based educational curriculum in epileptology: report of the Epilepsy Education Task Force of the International League Against Epilepsy

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching competency in the diagnosis and clinical management of epilepsy is of utmost importance for the ILAE. To achieve this mission, the Task Force for Epilepsy Education (EpiEd) developed a competency-based curriculum for epileptology, covering the spectrum of skills and knowledge for best medical practice. The curriculum encompasses seven domains, 42 competencies, and 124 learning objectives, divided into three levels: entry (Level 1), proficiency (Level 2), and advanced proficiency (Level 3). A survey of the currently existing ILAE-endorsed teaching activities identified a significant gap in education of basic knowledge of epileptology (Level 1). To bridge this gap, a web-based educational tool is being developed. A virtual campus will be constructed around the curriculum, integrating the various educational activities of the ILAE. This paper describes the development of the curriculum and future tasks necessary to achieve the educational goal of the ILAE.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30103 - Neurosciences (including psychophysiology)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Epileptic disorders

  • ISSN

    1294-9361

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    129-140

  • Kód UT WoS článku

    000466281000001

  • EID výsledku v databázi Scopus