Klíčové kompetence manažerů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10334674" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10334674 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klíčové kompetence manažerů
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika rozvoje klíčových kompetencí je v České republice řešena primárně v souvislosti s kurikulární (školskou) reformou. Hodnocen je přitom rozvoj klíčových kompetencí u žáků příslušného stupně a typu formálního vzdělávání. Oproti této praxi se příspěvek zabývá problematikou klíčových kompetencí manažerů vzdělávání (zejména skupiny vedoucích pedagogických pracovníků). Činí tak v kontextu původní myšlenky klíčových kompetencí pro celoživotní učení a současně vzhledem k požadavkům na další profesní vzdělávání uvedené skupiny dospělých účastníků vzdělávání. Uvedena jsou také východiska rozvoje klíčových kompetencí manažerů vzdělávání v modelu řízení podle kompetencí (rozvoj vedoucí k osvojování, rozvoji a transformaci kompetencí zaměstnanců - přístup ke vzdělávání podle kompetencí).
Název v anglickém jazyce
Key competencies of educational managers
Popis výsledku anglicky
Development of key competencies is in the Czech Republic discussed primarily in the context of the curriculum (school) reform. Development of key competencies is evaluated while developing key competencies of pupils of appropriate level and type of formal education. Contrary to this practice, the contribution deals with the key competencies of managers of education (especially of senior teaching staff/headmasters etc.). It does so in the context of the original idea of key competences for lifelong learning and in the context of requirements for continuing professional education of the group of adult learners specified above. The paper also deals with the background of the development of key competencies of educational managers within the competency-based management (development leading to the acquisition, development and transformation of competencies of employees - competency-based development).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7464-866-3
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
94-104
Počet stran knihy
127
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—