Influence of blockage effect on measurement by vane anemometers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00177016%3A_____%2F17%3AN0000036" target="_blank" >RIV/00177016:_____/17:N0000036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/pdf/2017/12/epjconf_efm2017_02110.pdf" target="_blank" >https://www.epj-conferences.org/articles/epjconf/pdf/2017/12/epjconf_efm2017_02110.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/201714302110" target="_blank" >10.1051/epjconf/201714302110</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of blockage effect on measurement by vane anemometers
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with influence of blockage effect caused by vane anemometer in the wind tunnel by measurement via this anemometer. The influences will be represented by correction coefficient. The first part of this article is focused on the design of the impeller of vane anemometers. The impellers are printed on 3D printer with variable parameters. The anemometer is fixed in an open section of the wind tunnel with closed loop and the velocity profile is measured by Laser Doppler velocimetry (LDV) in front and behind it for all impellers. The experimental data are compared with the numerical simulation in OpenFOAM. The results are correction coefficients.
Název v anglickém jazyce
Influence of blockage effect on measurement by vane anemometers
Popis výsledku anglicky
The article deals with influence of blockage effect caused by vane anemometer in the wind tunnel by measurement via this anemometer. The influences will be represented by correction coefficient. The first part of this article is focused on the design of the impeller of vane anemometers. The impellers are printed on 3D printer with variable parameters. The anemometer is fixed in an open section of the wind tunnel with closed loop and the velocity profile is measured by Laser Doppler velocimetry (LDV) in front and behind it for all impellers. The experimental data are compared with the numerical simulation in OpenFOAM. The results are correction coefficients.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
11th International Conference on Experimental Fluid Mechanics, EFM 2016
ISBN
—
ISSN
21016275
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
"02110"
Název nakladatele
11th International Conference on Experimental Fluid Mechanics, EFM 2016
Místo vydání
Mariánské Lázně
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—