Váhy pro kontrolní vysokorychlostní vážení silničních vozidel za pohybu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00177016%3A_____%2F24%3AN0000099" target="_blank" >RIV/00177016:_____/24:N0000099 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Váhy pro kontrolní vysokorychlostní vážení silničních vozidel za pohybu
Popis výsledku v původním jazyce
Výsledkem metodiky je stanovení metrologických a technických požadavků na váhy pro vysokorychlostní kontrolní vážení silničních vozidel za pohybu. Tyto váhy umožňují měření dynamických sil na pneumatikách jedoucích vozidel, což umožňuje výpočet celkové hmotnosti vozidla a zatížení na jednotlivé nápravy. Metodika stanovuje přesné podmínky pro jejich konstrukci, provoz a ověřování, včetně maximálních dovolených chyb měření, podmínek instalace a požadavků na kalibraci. Výsledky vážení musí splňovat specifikované přesnostní limity, přičemž největší dovolené chyby jsou definovány jak pro laboratorní testy, tak pro provozní podmínky. Proces ověřování zahrnuje vizuální kontrolu zařízení, funkční testy vážení za jízdy a kontrolu pracovních rychlostí. Pro testování se používají referenční vozidla různých typů a zatížení, jejichž hmotnost se ověřuje pomocí kalibrovaných statických vah. Při zkouškách musí být dodrženy přísné požadavky na rovnost vozovky, rozsah pracovních rychlostí a mechanickou odolnost systému. Součástí metodiky jsou také bezpečnostní opatření proti neoprávněné manipulaci s výsledky měření a požadavky na ochranu softwarového i hardwarového vybavení. Celkově metodika zajišťuje spolehlivé a přesné měření, které je klíčové pro kontrolu přetížení vozidel a ochranu silniční infrastruktury.
Název v anglickém jazyce
Váhy pro kontrolní vysokorychlostní vážení silničních vozidel za pohybu
Popis výsledku anglicky
Výsledkem metodiky je stanovení metrologických a technických požadavků na váhy pro vysokorychlostní kontrolní vážení silničních vozidel za pohybu. Tyto váhy umožňují měření dynamických sil na pneumatikách jedoucích vozidel, což umožňuje výpočet celkové hmotnosti vozidla a zatížení na jednotlivé nápravy. Metodika stanovuje přesné podmínky pro jejich konstrukci, provoz a ověřování, včetně maximálních dovolených chyb měření, podmínek instalace a požadavků na kalibraci. Výsledky vážení musí splňovat specifikované přesnostní limity, přičemž největší dovolené chyby jsou definovány jak pro laboratorní testy, tak pro provozní podmínky. Proces ověřování zahrnuje vizuální kontrolu zařízení, funkční testy vážení za jízdy a kontrolu pracovních rychlostí. Pro testování se používají referenční vozidla různých typů a zatížení, jejichž hmotnost se ověřuje pomocí kalibrovaných statických vah. Při zkouškách musí být dodrženy přísné požadavky na rovnost vozovky, rozsah pracovních rychlostí a mechanickou odolnost systému. Součástí metodiky jsou také bezpečnostní opatření proti neoprávněné manipulaci s výsledky měření a požadavky na ochranu softwarového i hardwarového vybavení. Celkově metodika zajišťuje spolehlivé a přesné měření, které je klíčové pro kontrolu přetížení vozidel a ochranu silniční infrastruktury.
Klasifikace
Druh
H<sub>leg</sub> - Výsledky promítnuté do právních předpisů a norem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo předpisu
0111-OOP-C010-24
Označení kompet. příslušného orgánu
Český metrologický institut, Okružní 772/31, 638 00 Brno
Územní platnost výsledku
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)