Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mediální obraz uživatele návykových látek a jeho sociálně-psychologický rozměr

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F10%3A7946" target="_blank" >RIV/00216208:11110/10:7946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mediální obraz uživatele návykových látek a jeho sociálně-psychologický rozměr

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CÍLE: Zjistit, jaký je mediální obraz uživatele návykových látek. METODY: Zvolili jsme metodu kvantitativní obsahové analýzy mediálních sdělení, která nám umožnila systematicky zkoumat značné množství mediálních obsahů. Pro tento účel jsme použili původní Manuál pro kódování mediálních zpráv, jehož vývoj a ověření byly hlavními úkoly realizovaného projektu. SOUBOR: Celkem bylo do databáze v roce 2007 zakódováno v českých médiích 8 691 článků, týkajících se drogové problematiky (5 317 tisk, 1 910 tiskovéagentury, 1 021 televize a 443 rádio). VÝSLEDKY: Média spojují užívání drog s trestnou činností ve větší míře než s léčbou a prevencí. Tento rozdíl je způsoben převážně primární drogovou kriminalitou. V mediálních sděleních o drogách převažují články tematicky zaměřené na opatření omezující nabídku oproti poptávce.

  • Název v anglickém jazyce

    The media portrayal of additive substances user and its social psychological perspective

  • Popis výsledku anglicky

    AIMS: To find out about the media portrayal of addictive substances user. METHODS: Quantitative content analysis of media messages was selected as a method which made it possible to carry out systematic research into a great deal of media coverage. The original Manual for Coding of Media Messages, the development and testing of which were the main tasks of the project under implementation, was used for this purpose. SAMPLE: A total of 8,691 items presented by the Czech media in relation to the drug issue (including 5,317 printed articles, 1,910 messages provided by news agencies, and 1,021 and 443 items of television and radio coverage respectively) were encoded into the database in 2007. RESULTS: Media linking addictive substances with crime more often than the treatment and prevention. This difference mainly results from primary drug-related crime. The media coverage of cannabis mostly features news items whose subject matter involves measures aimed at the reduction of supply, rather

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FL - Psychiatrie, sexuologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F07%2F0541" target="_blank" >GA406/07/0541: Vývoj kódovacího systému pro sociálně-psychologickou kvantitativní obsahovou analýzu mediálních sdělení a možnosti kombinace s metodami kvalitativními</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lekársky obzor

  • ISSN

    0457-4214

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    59

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus