Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged - zkušenosti v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F11%3A8879" target="_blank" >RIV/00216208:11110/11:8879 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika prevence užívání návykových látek Unplugged - zkušenosti v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In: Prevence, 8, 5, s. 10-11. ISSN 1214-8717. Článek pojednává o mezinárodním preventivním programu Unplugged, který byl implementován a ověřován v podmínkách českých škol. Jedná se o program o 12ti lekcích určený žákům 6.-7. ročníků ZŠ. Ty vycházejí z principu komplexního vlivu sociálního prostředí, tedy kombinují edukaci v oblasti životních dovedností s tzn. normativním vzděláváním. Zahrnuje 3 komponenty: informace a postoje, interpersonální a intrapersonální dovednosti. Program je realizován školnímimetodiky prevence v rámci jedné vyučovací hodiny ve třídě. V článku se čtenář dozví především o zkušenostech ze škol, v nichž byl program pilotně ověřován, o efektivitě programu a systému školení v metodice.

  • Název v anglickém jazyce

    The Unplugged primary prevention methodics - experience in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In: Prevence, 8, 5, s. 10-11. ISSN 1214-8717. The article is focused on the international Unplugged primary prevention programme that was implemented and piloted in Czech schools. The intervention itself has 12 lessons and is designated for pupils in 6-7th grade of elementary school. The lessons are based on comprehensive social influence model which combines education in life skills with the concept of normative belief. The programme consists of 3 components: information and attitudes, interpersonal and intrapesonal skills. The programme is delivered by school prevention workers within standard teaching classes. The reader of the article learns primarily about the experience of Czech schools where the programme was piloted, about the effectivenes of the intervention and about the system of trainings of the Unplugged programme.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů