Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivita školního primárněpreventivního programu Unplugged zaměřeného proti užívání konopí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F11%3A11175" target="_blank" >RIV/00216208:11110/11:11175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivita školního primárněpreventivního programu Unplugged zaměřeného proti užívání konopí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie byla realizovaná jako randomizovaný experiment s hlavním těžištěm v provedení evaluace efektu školního preventivního programu Unplugged vytvořeného v rámci projektu EU-Dap-2. Intervence Unplugged je složena z celkem 12 lekcí provedených v jednom školním roce a vychází z 'Modelu komplexního vlivu sociálního prostředí'. CÍLE: zjistit, zda má program Unplugged vliv na užívání konopí prostřednictvím indikátorů celoživotní a třicetidenní prevalence. Ověřit dobu trvání měřitelného efektu programu v čase prostřednictvím retestů. SOUBOR: Celkem se studie zúčastnilo 1874 žáků 6. tříd základní školy (průměrný věk na začátku intervence byl 11,82 roku). METODY: Pretest randomizovaného experimentu byl proveden několik dnů před zahájením intervence v 6. třídězákladní školy. První retest byl proveden bezprostředně po ukončení poslední lekce a další 4 retesty následovaly po 3, 12, 15 a 24 měsících od ukončení intervence (celkem tedy 5 retestů). Data byla získána prostřednictvím dotazníku ESPAD

  • Název v anglickém jazyce

    The Effectiveness of the School-based Unplugged Primary Prevention Programme on Cannabis Use

  • Popis výsledku anglicky

    The study was carried out as a randomised trial featuring an evaluation of the effect of the school-based Unplugged prevention programme developed as part of the EU-Dap-2 project. The Unplugged intervention consists of 12 lessons delivered within one school year and is based on the CSI Model. To ascertain whether the Unplugged programme has an impact on cannabis use, by means of the lifetime and 30-day prevalence indicators. To verify the duration of the programme's measurable effect over time using retests. SAMPLE: A total of 1,874 pupils in the sixth grade of ?basic school? participated in the study; the average age at the beginning of the intervention was 11.82 years. The pretest of the randomised trial was conducted several days prior to the commencement of the intervention in the sixth grade of basic school. The first retest was carried out immediately after the completion of the last lesson and another four retests followed, 3, 12, 15, and 24 months after the intervention, respec

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FL - Psychiatrie, sexuologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0119" target="_blank" >GA406/09/0119: EUDAP-2: Vývoj a ověření metodiky evaluace programů primární prevence užívání návykových látek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adiktologie

  • ISSN

    1213-3841

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    10-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus