Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of the School-Based Unplugged Preventive Intervention on Tobacco Use in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F12%3A12156" target="_blank" >RIV/00216208:11110/12:12156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of the School-Based Unplugged Preventive Intervention on Tobacco Use in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    AIMS: To measure the impact of the school-based drug prevention intervention Unplugged on tobacco use by means of the lifetime and last-30-day tobacco use prevalence indicators and verify the duration of the intervention?s measurable effect over time. METHODS: The study was designed as a randomised controlled prevention trial. The intervention is based on the Comprehensive Social Influence model and consists of 12 lessons delivered to Czech adolescents in the 2007-2008 academic year. The prevalence indicators were calculated to assess the differences between the experimental (N = 914) and control (N = 839) groups on each outcome 1, 3, 12, 15, and 24 months after the end of the intervention. Data were collected using the 2003 version of the ESPAD questionnaire. RESULTS: As regards the 30-day smoking prevalence indicator, the tests performed after the completion of the intervention showed statistically significant differences between both groups in favour of the experimental one. Two yea

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of the School-Based Unplugged Preventive Intervention on Tobacco Use in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    AIMS: To measure the impact of the school-based drug prevention intervention Unplugged on tobacco use by means of the lifetime and last-30-day tobacco use prevalence indicators and verify the duration of the intervention?s measurable effect over time. METHODS: The study was designed as a randomised controlled prevention trial. The intervention is based on the Comprehensive Social Influence model and consists of 12 lessons delivered to Czech adolescents in the 2007-2008 academic year. The prevalence indicators were calculated to assess the differences between the experimental (N = 914) and control (N = 839) groups on each outcome 1, 3, 12, 15, and 24 months after the end of the intervention. Data were collected using the 2003 version of the ESPAD questionnaire. RESULTS: As regards the 30-day smoking prevalence indicator, the tests performed after the completion of the intervention showed statistically significant differences between both groups in favour of the experimental one. Two yea

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0119" target="_blank" >GA406/09/0119: EUDAP-2: Vývoj a ověření metodiky evaluace programů primární prevence užívání návykových látek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adicciones

  • ISSN

    0214-4840

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    211-217

  • Kód UT WoS článku

    000307150800005

  • EID výsledku v databázi Scopus