Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F12%3A11936" target="_blank" >RIV/00216208:11110/12:11936 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů
Popis výsledku v původním jazyce
Cíle: popsat motivy ke hraní MMORPG her u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. Design: kvalitativní studie. Metoda: obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. Soubor: 16 hráčů MMORPG vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15 ? 33 let. Výsledky: motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace,kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění, motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls zehry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s "bezpečnějším profilem" a odinstalování hry ze svého počítače. Závěr: Výsledky motiva
Název v anglickém jazyce
Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation toInternet Use
Popis výsledku anglicky
OBJECTIVES: To describe the motives for playing onlinegames (MMORPG) in players whose behaviour showssymptoms of addiction to the Internet, the reasons whichlead the players to reduce their playing, and how sucha reduction takes place. DESIGN: Qualitative study.METHOD: Content analysis of semi-structured interviewsfocused on the motivation for and the developmentof online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of onlinegames (4 women and 12 men) aged 15 to 33 yearswhose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet.RESULTS: The motives for online gaming reportedby the players included escapism, self-realisation, socialisation,and coping with boredom. The motivation foronline playing changed dynamically with time. The motivesfor the reduction ofonline playing reported by participantsincluded their realising that they have beenabsorbed by the game, health problems, impulses fromtheir environment, and impulses from the game. Strategiesthat the players chose to reduce online gamin
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FL - Psychiatrie, sexuologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0119" target="_blank" >GA406/09/0119: EUDAP-2: Vývoj a ověření metodiky evaluace programů primární prevence užívání návykových látek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Adiktologie
ISSN
1213-3841
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
56-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—