Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F12%3A11936" target="_blank" >RIV/00216208:11110/12:11936 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Motivace u závislostního chování na internetu MMORPG hráčů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cíle: popsat motivy ke hraní MMORPG her u hráčů vykazujících prvky závislostního chování, důvody, které vedou tyto hráče k omezení hraní a způsob, jakým omezení hraní probíhalo. Design: kvalitativní studie. Metoda: obsahová analýza polostruktuovaných rozhovorů zaměřených na téma motivace a vývoj hraní. Soubor: 16 hráčů MMORPG vykazující rysy závislostního chování na internetu (4 ženy a 12 mužů) ve věku 15 ? 33 let. Výsledky: motivace uváděné hráči pro jejich online hraní jsou odreagování, seberealizace,kontakt s lidmi a zahánění nudy. Motivace pro hraní je dynamického charakteru a u jednotlivých hráčů se v průběhu času mění, motivy pro omezení hraní, které účastníci uváděli, byly: uvědomění si pohlcení hrou, zdravotní důvody, impuls z okolí, impuls zehry. Strategie, které hráči volili k omezení online hraní lze rozdělit do dvou základních skupin: postupné omezení se substitucí jiné online aplikace s "bezpečnějším profilem" a odinstalování hry ze svého počítače. Závěr: Výsledky motiva

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of MMORPG Players with Addictive Behaviour in Relation toInternet Use

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVES: To describe the motives for playing onlinegames (MMORPG) in players whose behaviour showssymptoms of addiction to the Internet, the reasons whichlead the players to reduce their playing, and how sucha reduction takes place. DESIGN: Qualitative study.METHOD: Content analysis of semi-structured interviewsfocused on the motivation for and the developmentof online playing. PARTICIPANTS: Sixteen players of onlinegames (4 women and 12 men) aged 15 to 33 yearswhose behaviour shows symptoms of addiction to the Internet.RESULTS: The motives for online gaming reportedby the players included escapism, self-realisation, socialisation,and coping with boredom. The motivation foronline playing changed dynamically with time. The motivesfor the reduction ofonline playing reported by participantsincluded their realising that they have beenabsorbed by the game, health problems, impulses fromtheir environment, and impulses from the game. Strategiesthat the players chose to reduce online gamin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FL - Psychiatrie, sexuologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0119" target="_blank" >GA406/09/0119: EUDAP-2: Vývoj a ověření metodiky evaluace programů primární prevence užívání návykových látek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adiktologie

  • ISSN

    1213-3841

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    56-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus