Dysfunctional impulsivity in online gaming addiction and engagement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F16%3A00088299" target="_blank" >RIV/00216224:14230/16:00088299 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CP2016-3-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CP2016-3-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CP2016-3-5" target="_blank" >10.5817/CP2016-3-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dysfunctional impulsivity in online gaming addiction and engagement
Popis výsledku v původním jazyce
mpulsivity has been shown to be related to both substance- and non-substance addictions. In the case of internet gaming addiction, on one hand, higher impulsivity and sensation seeking have been reported in problematic online gamers. On the other hand, problematic online gamers were also identified as introverted, socially anxious, and generally inhibited in behaviour. Our study investigates the role of dysfunctional impulsivity in gaming addiction. A sample of 1,510 Czech and Slovak online gamers completed a questionnaire that was advertised online and targeted the core of the gaming community. Internet gaming addiction was measured using the Addiction-Engagement Questionnaire (Charlton & Danforth, 2010). Dysfunctional impulsivity was measured using the 11 items of Dickman’s (1990) sub-scale of the Impulsivity Inventory.
Název v anglickém jazyce
Dysfunctional impulsivity in online gaming addiction and engagement
Popis výsledku anglicky
mpulsivity has been shown to be related to both substance- and non-substance addictions. In the case of internet gaming addiction, on one hand, higher impulsivity and sensation seeking have been reported in problematic online gamers. On the other hand, problematic online gamers were also identified as introverted, socially anxious, and generally inhibited in behaviour. Our study investigates the role of dysfunctional impulsivity in gaming addiction. A sample of 1,510 Czech and Slovak online gamers completed a questionnaire that was advertised online and targeted the core of the gaming community. Internet gaming addiction was measured using the Addiction-Engagement Questionnaire (Charlton & Danforth, 2010). Dysfunctional impulsivity was measured using the 11 items of Dickman’s (1990) sub-scale of the Impulsivity Inventory.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA15-19221S" target="_blank" >GA15-19221S: Nové behaviorální závislosti: hry a sexualita online</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace
ISSN
1802-7962
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000399972700005
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84994747471