Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing Massively Multiplayer Online Games: A Dangerous Time-Consuming Leisure?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F15%3A00083135" target="_blank" >RIV/00216224:14230/15:00083135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing Massively Multiplayer Online Games: A Dangerous Time-Consuming Leisure?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Individuals are at risk when they use the Internet. Video gamers playing online games are at risk when they play too much. What is too much? The amount of time is often used for assessing the border between a safe and a potentially dangerous gaming practice. Quantitative research on addiction to video games uses the amount of time played as a strong indicator to foresee problematic behavior. Easy to measure and easy to ask, the amount of time played appears to be the perfect indicator for any potentially harmful practice. Gamers are even classified according to playing time. The scholarship strongly indicates a link between time played and prevalence of problems. However, the massive number of video gamers in today?s world does not coincide with a hugethreat of gaming addiction. Why not? Among intense gamers, most drastically reduce the time played or even suddenly stop.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing Massively Multiplayer Online Games: A Dangerous Time-Consuming Leisure?

  • Popis výsledku anglicky

    Individuals are at risk when they use the Internet. Video gamers playing online games are at risk when they play too much. What is too much? The amount of time is often used for assessing the border between a safe and a potentially dangerous gaming practice. Quantitative research on addiction to video games uses the amount of time played as a strong indicator to foresee problematic behavior. Easy to measure and easy to ask, the amount of time played appears to be the perfect indicator for any potentially harmful practice. Gamers are even classified according to playing time. The scholarship strongly indicates a link between time played and prevalence of problems. However, the massive number of video gamers in today?s world does not coincide with a hugethreat of gaming addiction. Why not? Among intense gamers, most drastically reduce the time played or even suddenly stop.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Living in the Digital Age: Self-Presentation, Networking, Playing, and Participating in Politics

  • ISBN

    9788021078109

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    148-161

  • Počet stran knihy

    218

  • Název nakladatele

    Masaryk University Press

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly