Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nejsem žádný závislák! Nebo ano?: Narativní studie o sebepercepci závislosti u hráčů MMORPG

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F07%3A00023332" target="_blank" >RIV/00216224:14230/07:00023332 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    I´m not an addicted nerd! Or am I?: A narrative study on self-perceiving addiction of MMORPG`s players

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Addiction to online games is one of the most discussed aspects of cyberpsychology. This presentation aims at re-constructing understandings which create online gamers by labeling themselves as game addicted. Based on narrative psychology approach 10 interviews have been conducted and analysed. The participants were experienced adolescent gamers with an age from 13 to 22 years. For all of them were addiction one of the most importatnt game aspects which even constructs the identity of players. As anotherresult, there have been identified different meanings for self-perceiving addiction between younger and older participants. Younger ones tend to feel more possitively emotionaly engaged, they feel addicted but they deprecated negativ impact of it. Oldergamers only feel themselves as threatened by potential addiction but not as addicted. They disociated addictin into other persons espacially their game-friends but simultaneously take the impact of addiction too seriously.

  • Název v anglickém jazyce

    I´m not an addicted nerd! Or am I?: A narrative study on self-perceiving addiction of MMORPG`s players

  • Popis výsledku anglicky

    Addiction to online games is one of the most discussed aspects of cyberpsychology. This presentation aims at re-constructing understandings which create online gamers by labeling themselves as game addicted. Based on narrative psychology approach 10 interviews have been conducted and analysed. The participants were experienced adolescent gamers with an age from 13 to 22 years. For all of them were addiction one of the most importatnt game aspects which even constructs the identity of players. As anotherresult, there have been identified different meanings for self-perceiving addiction between younger and older participants. Younger ones tend to feel more possitively emotionaly engaged, they feel addicted but they deprecated negativ impact of it. Oldergamers only feel themselves as threatened by potential addiction but not as addicted. They disociated addictin into other persons espacially their game-friends but simultaneously take the impact of addiction too seriously.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Brno

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Faculty of Law and Faculty of Social Studies, Masaryk University

  • Verze

    Cyberspace 2007

  • Identifikační číslo nosiče