Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Addiction to Online Role-Playing Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F10%3A00045276" target="_blank" >RIV/00216224:14230/10:00045276 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Addiction to Online Role-Playing Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Online role-playing games (MMORPGs) belongs to one of the most extensive Internet applications and as such are also frequently discussed by academics, media and professionals as potentially leading their gamers to overuse and addiction. These games, likeWorld of Warcraft e.g., became immensely popular with dozens of millions of gamers worldwide. Significant feature of these games is the intensity how long gamers stay online; it is more then 25 hours with frequent periods of playing more then 8 hours ina raw. The majority of gamers are males in the age between late adolescents and young adulthood. The factors of addiction in the game features are described, mainly pointing out persistency of the game, social bounds and easiness to reach flow state. Onthe contrary, the factors of addiction on the player site are introduced as well, identifying lower self-esteem and self-efficacy as key factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Addiction to Online Role-Playing Games

  • Popis výsledku anglicky

    Online role-playing games (MMORPGs) belongs to one of the most extensive Internet applications and as such are also frequently discussed by academics, media and professionals as potentially leading their gamers to overuse and addiction. These games, likeWorld of Warcraft e.g., became immensely popular with dozens of millions of gamers worldwide. Significant feature of these games is the intensity how long gamers stay online; it is more then 25 hours with frequent periods of playing more then 8 hours ina raw. The majority of gamers are males in the age between late adolescents and young adulthood. The factors of addiction in the game features are described, mainly pointing out persistency of the game, social bounds and easiness to reach flow state. Onthe contrary, the factors of addiction on the player site are introduced as well, identifying lower self-esteem and self-efficacy as key factors.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Internet Addiction: A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment

  • ISBN

    978-0-470-55116-5

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    Wiley

  • Místo vydání

    Hoboken, New Jersey

  • Kód UT WoS kapitoly