Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-learning experiences of national societies of clinical chemistry and laboratory medicine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F12%3A12357" target="_blank" >RIV/00216208:11110/12:12357 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00064165:_____/12:12357

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-learning experiences of national societies of clinical chemistry and laboratory medicine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning and distance education opportunities in clinical chemistry were reviewed in 2005 by the International Federation of Clinical Chemistry (IFCC) Working Group on Distance Education chaired by D. Juretic, under the auspices of the Committee on Education and Curriculum Development chaired by L.C. Allen. A second survey of national societies was carried out in 2010 by the Committee on Education and Curriculum Development chaired by P. Kocna and the Working Group on Internet-Distance Learning chaired by V.T. Thanh. The aim of this study was to summarize changes and trends in the use of e-learning and distance education by member societies of the IFCC over a 5-year period. Surveys of national societies were performed using printed questionnaires in2005 and by on-line questionnaire forms in 2010. The response rate from member-societies was ~50% (34 in 2005 and 42 in 2010). National society websites increased from 70.6% in 2005 to 90.5% in 2010. National society websites with educati

  • Název v anglickém jazyce

    E-learning experiences of national societies of clinical chemistry and laboratory medicine

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning and distance education opportunities in clinical chemistry were reviewed in 2005 by the International Federation of Clinical Chemistry (IFCC) Working Group on Distance Education chaired by D. Juretic, under the auspices of the Committee on Education and Curriculum Development chaired by L.C. Allen. A second survey of national societies was carried out in 2010 by the Committee on Education and Curriculum Development chaired by P. Kocna and the Working Group on Internet-Distance Learning chaired by V.T. Thanh. The aim of this study was to summarize changes and trends in the use of e-learning and distance education by member societies of the IFCC over a 5-year period. Surveys of national societies were performed using printed questionnaires in2005 and by on-line questionnaire forms in 2010. The response rate from member-societies was ~50% (34 in 2005 and 42 in 2010). National society websites increased from 70.6% in 2005 to 90.5% in 2010. National society websites with educati

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Advances in Clinical Chemistry and Laboratory Medicine

  • ISBN

    978-3-11-022464-1

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    99-101

  • Počet stran knihy

    145

  • Název nakladatele

    DeGruyter

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly