Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studying the Effectiveness of School-based Universal Prevention Interventions in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F14%3A10289105" target="_blank" >RIV/00216208:11110/14:10289105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Studying the Effectiveness of School-based Universal Prevention Interventions in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: In this paper, we introduce the designs of two semi-independent randomized controlled prevention trials. Objectives: The objective of both research projects is to examine the effect of a school-based prevention intervention, called Unplugged,on substance use in Czech and Slovak sixth-graders. In the Czech Republic, in addition, another primary aim is to study the effect of the n-Prevention intervention, which follows the Unplugged intervention in the seventh grade. Settings: The settings were basic schools in the Czech Republic and Slovakia in the years 2012-2015. Methods: Czech Republic - Students: ESPAD 2010, Strengthening Families Questionnaire, and knowledge test; Parents: Strengthening Families Questionnaire; Teachers: evaluation questionnaires and focus groups; Slovak Republic - Students: the Slovak version of the 2007 ESPAD questionnaire and the self-liking/self-competence, self-control, self-efficacy, resilience, cognitive autonomy, and self-evaluation scales. Resu

  • Název v anglickém jazyce

    Studying the Effectiveness of School-based Universal Prevention Interventions in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    Background: In this paper, we introduce the designs of two semi-independent randomized controlled prevention trials. Objectives: The objective of both research projects is to examine the effect of a school-based prevention intervention, called Unplugged,on substance use in Czech and Slovak sixth-graders. In the Czech Republic, in addition, another primary aim is to study the effect of the n-Prevention intervention, which follows the Unplugged intervention in the seventh grade. Settings: The settings were basic schools in the Czech Republic and Slovakia in the years 2012-2015. Methods: Czech Republic - Students: ESPAD 2010, Strengthening Families Questionnaire, and knowledge test; Parents: Strengthening Families Questionnaire; Teachers: evaluation questionnaires and focus groups; Slovak Republic - Students: the Slovak version of the 2007 ESPAD questionnaire and the self-liking/self-competence, self-control, self-efficacy, resilience, cognitive autonomy, and self-evaluation scales. Resu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-23290S" target="_blank" >GA13-23290S: Randomizovná studie univerzální drogové preventivní intervence Unplugged s přídavnými sezeními zaměřenými na alkohol, tabák a konopné drogy</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adiktologie

  • ISSN

    1213-3841

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    402-408

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus