Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An interdisciplinary approach to supervision within the context of qualifying education for nurses in the Czech republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F15%3A10311821" target="_blank" >RIV/00216208:11110/15:10311821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An interdisciplinary approach to supervision within the context of qualifying education for nurses in the Czech republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents readers with some of the results of research in the form of a specific model of implementing supervision in the discipline of qualifying education for nurses at university in the Czech Republic. Qualitative research was conducted inthe form of a dissertation project entitled "Current practice and the possibilities of employing supervision in nursing". This pilot project mapped out the implementation of the concept of supervision in the discipline of nursing in the Czech Republic (individual forms, configurations, methods).The principal objective of the paper was to find an answer to the following question: How do nurses / university educators in nursing interpret and practically apply the concept of supervision and the role of supervisor within the context of educating nurses at specific institutes of tertiary medical education and clinical nursing practice in the Czech Republic? The qualitative research was conducted using 26 semi-structured interviews with the a

  • Název v anglickém jazyce

    An interdisciplinary approach to supervision within the context of qualifying education for nurses in the Czech republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents readers with some of the results of research in the form of a specific model of implementing supervision in the discipline of qualifying education for nurses at university in the Czech Republic. Qualitative research was conducted inthe form of a dissertation project entitled "Current practice and the possibilities of employing supervision in nursing". This pilot project mapped out the implementation of the concept of supervision in the discipline of nursing in the Czech Republic (individual forms, configurations, methods).The principal objective of the paper was to find an answer to the following question: How do nurses / university educators in nursing interpret and practically apply the concept of supervision and the role of supervisor within the context of educating nurses at specific institutes of tertiary medical education and clinical nursing practice in the Czech Republic? The qualitative research was conducted using 26 semi-structured interviews with the a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mitteilungen Klosterneuburg

  • ISSN

    0007-5922

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    64-75

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus