Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Embryology and Teratology in the Curricula of Healthcare Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F17%3A10360754" target="_blank" >RIV/00216208:11110/17:10360754 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11130/17:10360754

  • Výsledek na webu

    <a href="http://eurjanat.com/data/pdf/eja.160436bm.pdf" target="_blank" >http://eurjanat.com/data/pdf/eja.160436bm.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Embryology and Teratology in the Curricula of Healthcare Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Significant changes are occurring worldwide in courses for healthcare studies, including medicine and dentistry. Critical evaluation of the place, timing, and content of components that can be collectively grouped as the anatomical sciences has however yet to be adequately undertaken. Surveys of teaching hours for embryology in US and UK medical courses clearly demonstrate that a dramatic decline in the importance of the subject is in progress, in terms of both a decrease in the number of hours allocated within the medical course and in relation to changes in pedagogic methodologies. In this article, we draw attention to the need to provide within medical and dental curricula a universally accepted terminology for embryology and teratology, to develop core syllabuses and, in addition to providing professional training, to follow the practice of university education in taking students to the frontiers of knowledge. We also discuss different ways of teaching and assessing embryology and teratology, preferring to see the employment of practical methodologies, and we highlight problems related to the poor attitudes of students towards the perceived clinical relevance of embryology and teratology.

  • Název v anglickém jazyce

    Embryology and Teratology in the Curricula of Healthcare Courses

  • Popis výsledku anglicky

    Significant changes are occurring worldwide in courses for healthcare studies, including medicine and dentistry. Critical evaluation of the place, timing, and content of components that can be collectively grouped as the anatomical sciences has however yet to be adequately undertaken. Surveys of teaching hours for embryology in US and UK medical courses clearly demonstrate that a dramatic decline in the importance of the subject is in progress, in terms of both a decrease in the number of hours allocated within the medical course and in relation to changes in pedagogic methodologies. In this article, we draw attention to the need to provide within medical and dental curricula a universally accepted terminology for embryology and teratology, to develop core syllabuses and, in addition to providing professional training, to follow the practice of university education in taking students to the frontiers of knowledge. We also discuss different ways of teaching and assessing embryology and teratology, preferring to see the employment of practical methodologies, and we highlight problems related to the poor attitudes of students towards the perceived clinical relevance of embryology and teratology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30106 - Anatomy and morphology (plant science to be 1.6)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Anatomy

  • ISSN

    1136-4890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    77-91

  • Kód UT WoS článku

    000396594400009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85011876451