Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficiency of e-learning in an information literacy course for medical students at the Masaryk University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F14%3A00075946" target="_blank" >RIV/00216224:14110/14:00075946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/EL-07-2012-0087" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1108/EL-07-2012-0087</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/EL-07-2012-0087" target="_blank" >10.1108/EL-07-2012-0087</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficiency of e-learning in an information literacy course for medical students at the Masaryk University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: The main goal of this paper is to argue E-learning can be a viable alternative teaching method for Information Literacy according to a comparation of librarian?s time spent face-to-face teaching with tutoring the E-learning course, average timespent a week on learning by the students, time flexibility of E-learning, students? satisfaction with E-learning and students? ability to gain practical skills and theoretical knowledge through E-learning. Design/methodology/approach: Satisfaction of medical students with E-learning and their average weekly time spent learning was assessed through surveys designed in Google Documents. Weekly time spent by students learning in class and the number of librarian teaching hours were set by the university schedule and time spent on tutoring E-learning was measured. Details of accesses to study materials and submission of tasks as well as exam results were collected from Masaryk University Learning Management System.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficiency of e-learning in an information literacy course for medical students at the Masaryk University

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: The main goal of this paper is to argue E-learning can be a viable alternative teaching method for Information Literacy according to a comparation of librarian?s time spent face-to-face teaching with tutoring the E-learning course, average timespent a week on learning by the students, time flexibility of E-learning, students? satisfaction with E-learning and students? ability to gain practical skills and theoretical knowledge through E-learning. Design/methodology/approach: Satisfaction of medical students with E-learning and their average weekly time spent learning was assessed through surveys designed in Google Documents. Weekly time spent by students learning in class and the number of librarian teaching hours were set by the university schedule and time spent on tutoring E-learning was measured. Details of accesses to study materials and submission of tasks as well as exam results were collected from Masaryk University Learning Management System.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Electronic Library

  • ISSN

    0264-0473

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    322-340

  • Kód UT WoS článku

    000341725000004

  • EID výsledku v databázi Scopus