Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of e-learning course, Information Literacy, for medical students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F13%3A00067717" target="_blank" >RIV/00216224:14110/13:00067717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/02640471311299137" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1108/02640471311299137</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/02640471311299137" target="_blank" >10.1108/02640471311299137</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of e-learning course, Information Literacy, for medical students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of this article is to describe and to evaluate the results of evaluation of the e-learning course, Information Literacy, which is taught by the librarians at the Faculty of Medicine, Masaryk University. In the article the results are discussed to inform about the librarians' experience with tutoring the course. The survey covers the medical students who enrolled on the course between autumn 2008 and autumn 2010. The students were requested to fill the questionnaire designed in Google Documents and based on the quantitative method, including a five-point Likert scale combined with closed and open ended questions. Results show the medical students are satisfied with the e-learning course, Information Literacy, because of time and space flexibility, studying at their own pace and online interactive tutorials. More than half the students found the gradual releasing of the study materials and the tasks as the main motivation for continous learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of e-learning course, Information Literacy, for medical students

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of this article is to describe and to evaluate the results of evaluation of the e-learning course, Information Literacy, which is taught by the librarians at the Faculty of Medicine, Masaryk University. In the article the results are discussed to inform about the librarians' experience with tutoring the course. The survey covers the medical students who enrolled on the course between autumn 2008 and autumn 2010. The students were requested to fill the questionnaire designed in Google Documents and based on the quantitative method, including a five-point Likert scale combined with closed and open ended questions. Results show the medical students are satisfied with the e-learning course, Information Literacy, because of time and space flexibility, studying at their own pace and online interactive tutorials. More than half the students found the gradual releasing of the study materials and the tasks as the main motivation for continous learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Electronic Library

  • ISSN

    0264-0473

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    55-69

  • Kód UT WoS článku

    000316234500004

  • EID výsledku v databázi Scopus