Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring the impact of information literacy e-learning and in-class courses via pre-tests and post-test at the Faculty of Medicine, Masaryk University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F14%3A00077878" target="_blank" >RIV/00216224:14110/14:00077878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mj.mefanet.cz/res/file/vol2-iss2/vol2-iss2-complete.pdf" target="_blank" >http://mj.mefanet.cz/res/file/vol2-iss2/vol2-iss2-complete.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring the impact of information literacy e-learning and in-class courses via pre-tests and post-test at the Faculty of Medicine, Masaryk University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective herein is to show that e-learning can be as effective a method of teaching IL activities as in-class lessons. In the autumn of 2012 and the spring of 2013, a total of 159 medical students enrolled in the e-learning course and completed therequired pre-tests and post-tests comprising 30 multiple-choice questions on information literacy topics; another 92 PhD students from in-class courses took the 22-question test. The pre-test and post-test scores along with the number of students who correctly answered the questions were counted and the overall percentage was calculated. The final outcome was the extent of knowledge increase and the number of students with correct answers, expressed in percentage. On average, 95.5% and 92.5% increase inknowledge was recorded among the medical students and PhD students respectively; an average of 4.5% medical students and 7.5% of PhD students recorded low scores in the post-test.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring the impact of information literacy e-learning and in-class courses via pre-tests and post-test at the Faculty of Medicine, Masaryk University

  • Popis výsledku anglicky

    The objective herein is to show that e-learning can be as effective a method of teaching IL activities as in-class lessons. In the autumn of 2012 and the spring of 2013, a total of 159 medical students enrolled in the e-learning course and completed therequired pre-tests and post-tests comprising 30 multiple-choice questions on information literacy topics; another 92 PhD students from in-class courses took the 22-question test. The pre-test and post-test scores along with the number of students who correctly answered the questions were counted and the overall percentage was calculated. The final outcome was the extent of knowledge increase and the number of students with correct answers, expressed in percentage. On average, 95.5% and 92.5% increase inknowledge was recorded among the medical students and PhD students respectively; an average of 4.5% medical students and 7.5% of PhD students recorded low scores in the post-test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MEFANET Journal

  • ISSN

    1805-9163

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    41-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus