The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282266" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282266 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look
Popis výsledku v původním jazyce
Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on one of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, thenguess the answers to the remaining questions. The authors show how the number of distractors included in a question influences the overall test score. The data on multiple-choice and alternative- response tests are well-known. But not mu
Název v anglickém jazyce
The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look
Popis výsledku anglicky
Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on one of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, thenguess the answers to the remaining questions. The authors show how the number of distractors included in a question influences the overall test score. The data on multiple-choice and alternative- response tests are well-known. But not mu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning : ECEL-2014
ISBN
978-1-910309-67-4
ISSN
2048-8637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
251-255
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading
Místo konání akce
Aalborg University, Copenhagen, Denmark
Datum konání akce
30. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—