Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282266" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on one of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, thenguess the answers to the remaining questions. The authors show how the number of distractors included in a question influences the overall test score. The data on multiple-choice and alternative- response tests are well-known. But not mu

  • Název v anglickém jazyce

    The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on one of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, thenguess the answers to the remaining questions. The authors show how the number of distractors included in a question influences the overall test score. The data on multiple-choice and alternative- response tests are well-known. But not mu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 13th European Conference on e-Learning : ECEL-2014

  • ISBN

    978-1-910309-67-4

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    251-255

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Aalborg University, Copenhagen, Denmark

  • Datum konání akce

    30. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku