Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of types of diagnostic test assignments on student scores

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10284620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10284620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of types of diagnostic test assignments on student scores

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to identify how the types of questions used in a diagnostic test of the language skills of immigrant students can affect the results of students in such tests as expressed as test scores. The authors show how in the case of closed questions student scores may increase when, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, they then guess the answers to the remaining questions, thus producing an inaccurate picture of their actual knowledge. Estimating formula scores is important in order to determine the threshold at which students demonstrate they have the required level of knowledge. The study was carried out as part of a project funded by the Czech Science Foundation focusing on the issue of diagnostic assessments of the language skills of immigrant students at Czech primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of types of diagnostic test assignments on student scores

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to identify how the types of questions used in a diagnostic test of the language skills of immigrant students can affect the results of students in such tests as expressed as test scores. The authors show how in the case of closed questions student scores may increase when, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, they then guess the answers to the remaining questions, thus producing an inaccurate picture of their actual knowledge. Estimating formula scores is important in order to determine the threshold at which students demonstrate they have the required level of knowledge. The study was carried out as part of a project funded by the Czech Science Foundation focusing on the issue of diagnostic assessments of the language skills of immigrant students at Czech primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and responsibility in education: 2014: proceedings of the 11th international conference: 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    262-269

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku