The effect of types of diagnostic test assignments on student scores
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10284620" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10284620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of types of diagnostic test assignments on student scores
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to identify how the types of questions used in a diagnostic test of the language skills of immigrant students can affect the results of students in such tests as expressed as test scores. The authors show how in the case of closed questions student scores may increase when, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, they then guess the answers to the remaining questions, thus producing an inaccurate picture of their actual knowledge. Estimating formula scores is important in order to determine the threshold at which students demonstrate they have the required level of knowledge. The study was carried out as part of a project funded by the Czech Science Foundation focusing on the issue of diagnostic assessments of the language skills of immigrant students at Czech primary schools.
Název v anglickém jazyce
The effect of types of diagnostic test assignments on student scores
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to identify how the types of questions used in a diagnostic test of the language skills of immigrant students can affect the results of students in such tests as expressed as test scores. The authors show how in the case of closed questions student scores may increase when, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, they then guess the answers to the remaining questions, thus producing an inaccurate picture of their actual knowledge. Estimating formula scores is important in order to determine the threshold at which students demonstrate they have the required level of knowledge. The study was carried out as part of a project funded by the Czech Science Foundation focusing on the issue of diagnostic assessments of the language skills of immigrant students at Czech primary schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and responsibility in education: 2014: proceedings of the 11th international conference: 5th-6th June 2014, Prague, Czech Republic, EU
ISBN
978-80-213-2468-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
262-269
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—