Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Linguistic Integration of Immigrant Children into Czech Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313445" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aucgeographica.cz/index.php/AUC_Geographica/article/view/37/pdf_55" target="_blank" >http://aucgeographica.cz/index.php/AUC_Geographica/article/view/37/pdf_55</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23361980.2015.97" target="_blank" >10.14712/23361980.2015.97</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Linguistic Integration of Immigrant Children into Czech Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Acquiring the language of the host country is an important factor that influences the process of integration of immigrants into society. For the children of immigrants, proficiency in the official language of their new country is crucial for their success and their smooth integration into the education system and the wider community. This article analyses the Czech language proficiency of immigrant children enrolled in lower secondary schools in the Czech Republic and seeks to examine how their languageskills develop over time and what factors impact the process of Czech language acquisition. The authors created a special diagnostic instrument to test students' communicative competence in a pilot study they carried out on a sample of immigrant children enrolled in selected lower secondary schools in Prague. The findings of this pilot study confirmed that the linguistic distance between Czech and the students' mother tongue had a significant influence on how and how quickly they master

  • Název v anglickém jazyce

    The Linguistic Integration of Immigrant Children into Czech Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Acquiring the language of the host country is an important factor that influences the process of integration of immigrants into society. For the children of immigrants, proficiency in the official language of their new country is crucial for their success and their smooth integration into the education system and the wider community. This article analyses the Czech language proficiency of immigrant children enrolled in lower secondary schools in the Czech Republic and seeks to examine how their languageskills develop over time and what factors impact the process of Czech language acquisition. The authors created a special diagnostic instrument to test students' communicative competence in a pilot study they carried out on a sample of immigrant children enrolled in selected lower secondary schools in Prague. The findings of this pilot study confirmed that the linguistic distance between Czech and the students' mother tongue had a significant influence on how and how quickly they master

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae, Geographica

  • ISSN

    0300-5402

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    181-192

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus