Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294417" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ejel.org/volume13/issue4" target="_blank" >http://www.ejel.org/volume13/issue4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is extended version of the paper presented at the conference ECEL. Verification of sufficient differences compared to the original article was an important point of review process. Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on some of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms, matching type questions and open questions. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, the

  • Název v anglickém jazyce

    The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look

  • Popis výsledku anglicky

    This article is extended version of the paper presented at the conference ECEL. Verification of sufficient differences compared to the original article was an important point of review process. Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on some of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms, matching type questions and open questions. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Electronic Journal of e-Learning

  • ISSN

    1479-4403

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    268-276

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus