The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294417" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294417 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ejel.org/volume13/issue4" target="_blank" >http://www.ejel.org/volume13/issue4</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look
Popis výsledku v původním jazyce
This article is extended version of the paper presented at the conference ECEL. Verification of sufficient differences compared to the original article was an important point of review process. Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on some of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms, matching type questions and open questions. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, the
Název v anglickém jazyce
The Scoring of Matching Questions Tests: A Closer Look
Popis výsledku anglicky
This article is extended version of the paper presented at the conference ECEL. Verification of sufficient differences compared to the original article was an important point of review process. Electronic testing has become a regular part of online courses. Most learning management systems offer a wide range of tools that can be used in electronic tests. With respect to time demands, the most efficient tools are those that allow automatic assessment. The presented paper focuses on some of these tools: matching questions in which one question can be paired with multiple response terms, matching type questions and open questions. The aim of the paper is to identify how the types of questions used in a test can affect student results on such tests expressed as test scores. The authors focus mainly on the issue of the possible increase in scores that can occur with the use of closed questions, when students, after selecting the answers to the questions they know the correct answers to, the
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-32373S" target="_blank" >GA13-32373S: Integrace dětí cizinců do systému českých základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Electronic Journal of e-Learning
ISSN
1479-4403
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
268-276
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—