Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What are school children in Europe being taught about hygiene and antibiotic use?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F11%3A00003204" target="_blank" >RIV/00216208:11120/11:00003204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/jac/dkr120" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1093/jac/dkr120</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/jac/dkr120" target="_blank" >10.1093/jac/dkr120</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What are school children in Europe being taught about hygiene and antibiotic use?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    e-Bug is a pan-European antibiotic and hygiene teaching resource that aims to reinforce awareness in school children of microbes, prudent antibiotic use, hygiene and the transmission of infection. Prior to the production of the resource, it was essentialto examine the educational structure across each partner country and assess what school children were being taught on these topics. A questionnaire was devised for distribution to each European partner (Belgium, Czech Republic, Denmark, England, France,Greece, Italy, Poland, Portugal and Spain), exploring their educational structure and examining educational resources or campaigns currently available. From the data collected it was evident that the majority of European schools have structured hand hygiene practices in place from a young age. The curricula in all countries cover the topic of human health and hygiene, but limited information is provided on antibiotics and their prudent use. School educational resources that link to the

  • Název v anglickém jazyce

    What are school children in Europe being taught about hygiene and antibiotic use?

  • Popis výsledku anglicky

    e-Bug is a pan-European antibiotic and hygiene teaching resource that aims to reinforce awareness in school children of microbes, prudent antibiotic use, hygiene and the transmission of infection. Prior to the production of the resource, it was essentialto examine the educational structure across each partner country and assess what school children were being taught on these topics. A questionnaire was devised for distribution to each European partner (Belgium, Czech Republic, Denmark, England, France,Greece, Italy, Poland, Portugal and Spain), exploring their educational structure and examining educational resources or campaigns currently available. From the data collected it was evident that the majority of European schools have structured hand hygiene practices in place from a young age. The curricula in all countries cover the topic of human health and hygiene, but limited information is provided on antibiotics and their prudent use. School educational resources that link to the

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Antimicrobial Chemotherapy

  • ISSN

    0305-7453

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "v13"-"v21"

  • Kód UT WoS článku

    000292695800003

  • EID výsledku v databázi Scopus