Development of an educational resource on microbes, hygiene and prudent antibiotic use for junior and senior school children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F11%3A00003324" target="_blank" >RIV/00216208:11120/11:00003324 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1093/jac/dkr133" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1093/jac/dkr133</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1093/jac/dkr133" target="_blank" >10.1093/jac/dkr133</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of an educational resource on microbes, hygiene and prudent antibiotic use for junior and senior school children
Popis výsledku v původním jazyce
Health promotion interventions aimed at children and young people have the potential to lay the foundations for healthy lifestyles. One such intervention, e-Bug, aims to provide schoolchildren with knowledge of prudent antibiotic use and how to reduce the spread of infection. Many children and schools approach learning in different ways; therefore, it is essential to research school needs and the variety of learning styles when creating any school resources. This article outlines the process involved during the development of a pan-European educational resource, and identifies the final pack layout, based on feedback from teacher focus groups, student questionnaires and European partner discussions.
Název v anglickém jazyce
Development of an educational resource on microbes, hygiene and prudent antibiotic use for junior and senior school children
Popis výsledku anglicky
Health promotion interventions aimed at children and young people have the potential to lay the foundations for healthy lifestyles. One such intervention, e-Bug, aims to provide schoolchildren with knowledge of prudent antibiotic use and how to reduce the spread of infection. Many children and schools approach learning in different ways; therefore, it is essential to research school needs and the variety of learning styles when creating any school resources. This article outlines the process involved during the development of a pan-European educational resource, and identifies the final pack layout, based on feedback from teacher focus groups, student questionnaires and European partner discussions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
EE - Mikrobiologie, virologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Antimicrobial Chemotherapy
ISSN
0305-7453
e-ISSN
—
Svazek periodika
66
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
"v23"-"v31"
Kód UT WoS článku
000292695800004
EID výsledku v databázi Scopus
—