Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00134827" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00134827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://econtent.hogrefe.com/doi/epdf/10.1026/2191-9186/a000551" target="_blank" >https://econtent.hogrefe.com/doi/epdf/10.1026/2191-9186/a000551</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1026/2191-9186/a000551" target="_blank" >10.1026/2191-9186/a000551</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A linguistic and cultural discontinuity between home and school can create tensions, affect family engagement with schools and teachers, and interfere with children's learning. Parent- and family-focused interventions for families with young children can play an important role in positively addressing diversity. This study brings together the work done to develop and test ICT-facilitated interventions for parents and professionals working with families from culturally and linguistically diverse contexts in four European countries: the Czech Republic. UK, Germany, and Italy. Across all contexts, the focus of the interventions lay on families managing and making the best use of the cultural and language resources present in their lives in supporting child development, learning, and transition to school. This paper provides a narrative account of participants' engagement with resources and digital tools, and their reflections on their experiences during implementation and their learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of ICT-Facilitated Parent- and Family-Focused Interventions in Culturally and Linguistically Diverse Contexts

  • Popis výsledku anglicky

    A linguistic and cultural discontinuity between home and school can create tensions, affect family engagement with schools and teachers, and interfere with children's learning. Parent- and family-focused interventions for families with young children can play an important role in positively addressing diversity. This study brings together the work done to develop and test ICT-facilitated interventions for parents and professionals working with families from culturally and linguistically diverse contexts in four European countries: the Czech Republic. UK, Germany, and Italy. Across all contexts, the focus of the interventions lay on families managing and making the best use of the cultural and language resources present in their lives in supporting child development, learning, and transition to school. This paper provides a narrative account of participants' engagement with resources and digital tools, and their reflections on their experiences during implementation and their learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    FRUHE BILDUNG

  • ISSN

    2191-9186

  • e-ISSN

    2191-9194

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    29-36

  • Kód UT WoS článku

    000754758400005

  • EID výsledku v databázi Scopus