Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F23%3AA0000507" target="_blank" >RIV/47813059:19510/23:A0000507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This professional publication describes aspects of the education of children with special educational needs in context of the family and school environment. It looks at the issue of parents’ resilience in the context of managing developmental risks of children with disabilities and chronic illness, describes the position of siblings of children with disabilities and the impact of the family environment on the school achievements and social integration of children with special educational needs. It characterises the impact of distance learning on pupils’ mental health, social and communication skills and highlights the importance of family support in preventing school failure.

  • Název v anglickém jazyce

    CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    This professional publication describes aspects of the education of children with special educational needs in context of the family and school environment. It looks at the issue of parents’ resilience in the context of managing developmental risks of children with disabilities and chronic illness, describes the position of siblings of children with disabilities and the impact of the family environment on the school achievements and social integration of children with special educational needs. It characterises the impact of distance learning on pupils’ mental health, social and communication skills and highlights the importance of family support in preventing school failure.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788075105677

  • Počet stran knihy

    158

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS knihy