CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F23%3AA0000507" target="_blank" >RIV/47813059:19510/23:A0000507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Popis výsledku v původním jazyce
This professional publication describes aspects of the education of children with special educational needs in context of the family and school environment. It looks at the issue of parents’ resilience in the context of managing developmental risks of children with disabilities and chronic illness, describes the position of siblings of children with disabilities and the impact of the family environment on the school achievements and social integration of children with special educational needs. It characterises the impact of distance learning on pupils’ mental health, social and communication skills and highlights the importance of family support in preventing school failure.
Název v anglickém jazyce
CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Popis výsledku anglicky
This professional publication describes aspects of the education of children with special educational needs in context of the family and school environment. It looks at the issue of parents’ resilience in the context of managing developmental risks of children with disabilities and chronic illness, describes the position of siblings of children with disabilities and the impact of the family environment on the school achievements and social integration of children with special educational needs. It characterises the impact of distance learning on pupils’ mental health, social and communication skills and highlights the importance of family support in preventing school failure.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788075105677
Počet stran knihy
158
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS knihy
—