Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The analysis of special preschool education of children with special needs in Czech Republic - the potentional for research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33156778" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33156778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The analysis of special preschool education of children with special needs in Czech Republic - the potentional for research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Children with special needs start school with different levels of skills. Thus, children with different types of disability have different probabilities of educational success right from the start of their school career (compulsory education/school attendance). Children develop within the changing social world. In interaction with others they acquire new ways of responding to people and things around them. But even as they practice their new skills, their environment changes, so they still have to learnnew types of behaviour. In special education in the Czech Republic there were many changes in the last fifteen years (legislative, technological, methodical, etc). Main focus is on the question whether the educability of children can grow up in the context of new technologies and methods. The aim of this paper is to describe the main principle of research we are conducting. We are bringing the specific topic: The educability of children with special needs and it's dynamics. The paper in

  • Název v anglickém jazyce

    The analysis of special preschool education of children with special needs in Czech Republic - the potentional for research

  • Popis výsledku anglicky

    Children with special needs start school with different levels of skills. Thus, children with different types of disability have different probabilities of educational success right from the start of their school career (compulsory education/school attendance). Children develop within the changing social world. In interaction with others they acquire new ways of responding to people and things around them. But even as they practice their new skills, their environment changes, so they still have to learnnew types of behaviour. In special education in the Czech Republic there were many changes in the last fifteen years (legislative, technological, methodical, etc). Main focus is on the question whether the educability of children can grow up in the context of new technologies and methods. The aim of this paper is to describe the main principle of research we are conducting. We are bringing the specific topic: The educability of children with special needs and it's dynamics. The paper in

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN15 Proceedings

  • ISBN

    978-84-606-8243-1

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    5331-5336

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    6. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku