Počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základním školství v ČR 2014
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F15%3A10312292" target="_blank" >RIV/00216208:11230/15:10312292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://inkluze.upol.cz/ebooks/analyza/analyza-08.pdf" target="_blank" >http://inkluze.upol.cz/ebooks/analyza/analyza-08.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počty dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v základním školství v ČR 2014
Popis výsledku v původním jazyce
Nezbytným východiskem pro navržení funkčních nástrojů podpory škol i pro stanovení systémových doporučení je důkladné mapování současné situace ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Za tímto účelem jsme vytvořili zde předkládanou analýzu současného počtu dětí se SVP v základním školství. Analýza shrnuje dostupná data o počtech žáků se SVP, a to v rámci kategorií definovaných školským zákonem před platností novely. Předkládá počty žáků dle jednotlivých typů zdravotního postižení a zároveň popisuje současnou nepřehlednou situaci v oblasti vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Přínosem zde prezentovaných dat je jejich uvedení do souvislosti s dalšími údaji, např. s velikostí škol, v nichž jsou žáci vzděláváni, nebo s rozložením počtu žáků se SVP v jednotlivých krajích.
Název v anglickém jazyce
Numbers of children with special educational needs in primary education in the Czech Republic, 2014
Popis výsledku anglicky
A necessary prerequisite for designing effective measures to support schools and make recommendations to the education system is in depth mapping of actual situation in education of children with special educational needs. This is why this analysis was made. The analysis reviews available data about numbers of children with special educational needs as defined by the School act. before its novelization. Numbers of children with disabilities are presented and the ambiguous situation in regards to education of socially and health disadvantaged children is described. The added value of presented data is that they are linked to other data, for example about the school size, or disaggregation by region.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4737-7
Počet stran knihy
67
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—