Organizational and Territorial Model of Identification of Special Educational Needs in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33149155" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33149155 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/14:33149155
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012956" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012956</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Organizational and Territorial Model of Identification of Special Educational Needs in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Education of children with disability relies directly on objective, independent and standardized assessment of degree (profundity) of their special educational needs. Following report brings selected results of conditions under which School Counselling Organizations aimed at children with special educational needs in the Czech Republic function. Data were gained during one-year measurement. The aim is to present information about system (content, organization, methodology) aspects which do (not) help toobjective and standardized assessment of special educational needs. The article focuses on functioning of 120 Special Education Centres for pupils with six different disorders/disabilities: mental, physical, visual, auditory, speech disorders, autism spectrum disorders situated in the Czech Republic. Authors of the paper introduce statistically significant differences in functioning of School Counselling Organizations in the Czech Republic shown in process of diagnosing special educatio
Název v anglickém jazyce
Organizational and Territorial Model of Identification of Special Educational Needs in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Education of children with disability relies directly on objective, independent and standardized assessment of degree (profundity) of their special educational needs. Following report brings selected results of conditions under which School Counselling Organizations aimed at children with special educational needs in the Czech Republic function. Data were gained during one-year measurement. The aim is to present information about system (content, organization, methodology) aspects which do (not) help toobjective and standardized assessment of special educational needs. The article focuses on functioning of 120 Special Education Centres for pupils with six different disorders/disabilities: mental, physical, visual, auditory, speech disorders, autism spectrum disorders situated in the Czech Republic. Authors of the paper introduce statistically significant differences in functioning of School Counselling Organizations in the Czech Republic shown in process of diagnosing special educatio
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
"1137?1148"
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Turkey
Datum konání akce
2. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—