Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Organizational and Territorial Model of Identification of Special Educational Needs in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33149155" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33149155 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/14:33149155

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012956" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814012956</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Organizational and Territorial Model of Identification of Special Educational Needs in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education of children with disability relies directly on objective, independent and standardized assessment of degree (profundity) of their special educational needs. Following report brings selected results of conditions under which School Counselling Organizations aimed at children with special educational needs in the Czech Republic function. Data were gained during one-year measurement. The aim is to present information about system (content, organization, methodology) aspects which do (not) help toobjective and standardized assessment of special educational needs. The article focuses on functioning of 120 Special Education Centres for pupils with six different disorders/disabilities: mental, physical, visual, auditory, speech disorders, autism spectrum disorders situated in the Czech Republic. Authors of the paper introduce statistically significant differences in functioning of School Counselling Organizations in the Czech Republic shown in process of diagnosing special educatio

  • Název v anglickém jazyce

    Organizational and Territorial Model of Identification of Special Educational Needs in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Education of children with disability relies directly on objective, independent and standardized assessment of degree (profundity) of their special educational needs. Following report brings selected results of conditions under which School Counselling Organizations aimed at children with special educational needs in the Czech Republic function. Data were gained during one-year measurement. The aim is to present information about system (content, organization, methodology) aspects which do (not) help toobjective and standardized assessment of special educational needs. The article focuses on functioning of 120 Special Education Centres for pupils with six different disorders/disabilities: mental, physical, visual, auditory, speech disorders, autism spectrum disorders situated in the Czech Republic. Authors of the paper introduce statistically significant differences in functioning of School Counselling Organizations in the Czech Republic shown in process of diagnosing special educatio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "1137?1148"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Turkey

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku