Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146633" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv pracovníků školských poradenských zařízení na možnosti inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Školská poradenská zařízení jsou důležitou součástí při inkluzivním vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami. Možnosti jejich intervence jsou ukotveny v našem právním řádu - ve vztahu ke speciálním vzdělávacím potřebám dětí, žáků a studentů podávají zprávy z vyšetření, posouzení, vyjádření, doporučení, apod. Otázkou je, jakou právní hodnotu mají tyto informace v praxi. Cílem je vymezit pravomoci a postavení školských poradenských zařízení a jejich pracovníků v ČR. Úzce bude vymezena problematika přidělování asistenta pedagoga v jednotlivých krajích, možnosti spolupráce mezi školou, krajským úřadem, rodinou a školským poradenským zařízením. Cílem je poukázat na "nerovnoměrné" možnosti získání asistenta pedagoga v krajích. Zmíněna budeproblematika pracovního zázemí školských poradenských zařízení - dostupnost materiálního vybavení. Dále také problematika rozložení přímé a nepřímé pracovní doby (doba trvání intervence a doba její přípravy a závěrů). Výše uvedená problem
Název v anglickém jazyce
The effect of education counseling institutes on the possibility of inclusive education of children, pupils and students with special needs
Popis výsledku anglicky
The education counseling institutes are important parts in inclusive education of children, pupils and students with special needs. Our legislation contains possibilities of their intervention - in relation to special needs of these children, pupils andstudents and the institutes provide information of their examination, assess children, make statements, recommendations, etc. The question is what the legal value of this information in practice is. The aim is to define the powers and the position of education counseling institutes and their employees in the Czech Republic. There will be defined the issues of assigning the pedagogical assistant in particular regions, then the possibilities of cooperation between school, district council, family and education counseling institute. The aim is to point to unequal possibilities of assigning the pedagogical assistant in regions. The issue of working facility in education counseling institutes - availability of material equipment - will be me
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
464-469
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—