Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Level of Educational Needs for Pupils with Autistic Spectrum Disorders

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33151907" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33151907 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/15:33151907

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.146" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.146</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.146" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.146</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Level of Educational Needs for Pupils with Autistic Spectrum Disorders

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pupils with autistic spectrum disorders (ASD) are a group of children with special educational needs, which is the "youngest" of the so-called traditional disability. The authors deal with an objective and comparable assessment of special educational needs of children with ASD. The aim of the paper is to identify the differences in professional diagnosis of special educational needs in the following segments: level/degree of health disadvantage, form of job counselling facility, initiation of contact needed for examination, type of contact facilities and form of work with the clients. The authors applied various research methods and procedures involving the measuring more than 70 thousand contacts of the school counselling facilities with the client (pupils) in 2011. Main of them were analyses of data and maps and evaluation of the measured findings applicable to activities of the school counselling facilities. The paper gives a confirmation of statistically significant differences in

  • Název v anglickém jazyce

    Level of Educational Needs for Pupils with Autistic Spectrum Disorders

  • Popis výsledku anglicky

    Pupils with autistic spectrum disorders (ASD) are a group of children with special educational needs, which is the "youngest" of the so-called traditional disability. The authors deal with an objective and comparable assessment of special educational needs of children with ASD. The aim of the paper is to identify the differences in professional diagnosis of special educational needs in the following segments: level/degree of health disadvantage, form of job counselling facility, initiation of contact needed for examination, type of contact facilities and form of work with the clients. The authors applied various research methods and procedures involving the measuring more than 70 thousand contacts of the school counselling facilities with the client (pupils) in 2011. Main of them were analyses of data and maps and evaluation of the measured findings applicable to activities of the school counselling facilities. The paper gives a confirmation of statistically significant differences in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    171

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2015

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    448-457

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus