Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Postoje studentů medicíny k roli empatie v léčebném kontextu: měření, rozdíly z hlediska pohlaví a délky studia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F11%3A00003223" target="_blank" >RIV/00216208:11120/11:00003223 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00023752:_____/11:00001128

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=701&to=701" target="_blank" >http://cspsych.psu.cas.cz/result.php?from=701&to=701</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Postoje studentů medicíny k roli empatie v léčebném kontextu: měření, rozdíly z hlediska pohlaví a délky studia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo (a) ověření psychometrických parametrů studentské verze Jeffersonské škály empatie - JSPE-S na podkladě výpovědí českých studentů medicíny; (b) testování diferencí v deklarované důležitosti empatie v lékařském kontextu z hlediska pohlaví a délky studia medicíny. Soubor tvořilo 895 studentů medicíny (574 studentek a 321 studentů; průměrný věk 23,15; SD = 0,08; rozsah 18- 25 138 / Výzkumné studie let) 1. až 6. ročníku a studentů přijatých ke studiu (0. ročník). Faktorová analýza přineslapodporu pro existenci tří komponent "perspective taking", "compassionate care" a "empathetic understanding", které byly identifikovány i u amerických a japonských studentů medicíny. Asociace položek a celkového skóru byly pozitivní a statisticky významné. Cronbachův koeficient alfa byl 0,76 jak u mužů, tak u žen. Diference v profilu odpovědí mezi muži a ženami byla sice statisticky významná, ale velikost účinku pohlaví z praktického hlediska zanedbatelná.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitudes of students of medicine toward the role of empathy in medical context: Differences by gender and level of medical studies

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to (a) examine psychometrics of a Czech version of the JSPE-S with Czech medical students; (b) test differences in empathy scores between men and women and among students in different years of medical school. Subjects and setting. The sample consisted of the incoming and the first to sixth year students of the 3rd Faculty of Medicine, Charles University in Prague (N = 895; 321 men, 574 women; average age 23,15; SD = 0,08; range 22 - 25 years). Factor analysis confirmed the threecomponents of perspective taking, compassionate care, and ability to stand in patient's shoes, which had emerged in American and Japanese medical students. Item-total score correlations were all positive and statistically significant. Cronbach's coefficient alpha was 0,76 both for men and women. There was statistically significant difference between men and women in item response pattern but the effect size of gender was negligible.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F0039" target="_blank" >GAP407/10/0039: Empatie v léčebném kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Československá psychologie

  • ISSN

    0009-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    126-138

  • Kód UT WoS článku

    000290353600003

  • EID výsledku v databázi Scopus