The Influence of Seatbelts on the Types of Operated Brachial Plexus Lesions Caused by Car Accidents
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F12%3A43899309" target="_blank" >RIV/00216208:11120/12:43899309 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00064173:_____/12:43899309
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jhsa.2012.05.019" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.jhsa.2012.05.019</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jhsa.2012.05.019" target="_blank" >10.1016/j.jhsa.2012.05.019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Seatbelts on the Types of Operated Brachial Plexus Lesions Caused by Car Accidents
Popis výsledku v původním jazyce
Purpose: To determine if there is a relationship between seatbelt use and type of brachial plexus injury seen in automobile accidents. Knowledge of such a relationship may help guide the surgical management of these patients. Methods: We retrospectivelyevaluated 43 surgical patients with brachial plexus palsy caused by a car accident. Sex, age, and the type of injury were recorded for each case. We also obtained data regarding the patient´s position in the car at the time of the accident and whether they were wearing seat belts. Results: We obtained data on 39 men and 4 women. Of belted patients, 100% (24 cases) had upper plexus palsy on the side where the seat belt crossed the shoulder. Of unbelted patients, 86% (17 cases) had complete plexus injuries. One upper and 1 lower plexus injury were also found in the unbelted group. Conclusion: A relationship between the type of brachial plexus injury sustained by the accident victim and the use and position of the seatbelt was found. Compl
Název v anglickém jazyce
The Influence of Seatbelts on the Types of Operated Brachial Plexus Lesions Caused by Car Accidents
Popis výsledku anglicky
Purpose: To determine if there is a relationship between seatbelt use and type of brachial plexus injury seen in automobile accidents. Knowledge of such a relationship may help guide the surgical management of these patients. Methods: We retrospectivelyevaluated 43 surgical patients with brachial plexus palsy caused by a car accident. Sex, age, and the type of injury were recorded for each case. We also obtained data regarding the patient´s position in the car at the time of the accident and whether they were wearing seat belts. Results: We obtained data on 39 men and 4 women. Of belted patients, 100% (24 cases) had upper plexus palsy on the side where the seat belt crossed the shoulder. Of unbelted patients, 86% (17 cases) had complete plexus injuries. One upper and 1 lower plexus injury were also found in the unbelted group. Conclusion: A relationship between the type of brachial plexus injury sustained by the accident victim and the use and position of the seatbelt was found. Compl
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FJ - Chirurgie včetně transplantologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/NS10496" target="_blank" >NS10496: Vymezení úspěšnosti end-to-side anastomózy periferních nervů ve vztahu k ostatním neurotizačním technikám v klinické praxi a využití neurotrofických látek aplikovaných ve formě plasmidů v experimentálním modelu</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Hand Surgery - American Volume
ISSN
0363-5023
e-ISSN
—
Svazek periodika
37A
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
1657-1659
Kód UT WoS článku
000307260200021
EID výsledku v databázi Scopus
—